A pletykák tömkelegét megelőzendő, a Williams már karácsony előtt bejelentette, hogy technikai igazgatójuk, Pat Symonds december 31-ével befejezi munkáját Grove-ban. A brit szakember bajnokot faragott a Benettonból, majd tíz évvel később ismét az enstone-i alakulatot vitte sikerre, immáron Renault-ként. Symondsnak nagy szerepe volt abban, hogy a Williams 2014-ben a mezőny végéről annak elejére lépjen, most viszont a hírek szerint Paddy Lowe foglalja el helyét az istállónál.
A technikai igazgatókra a 2017-eshez hasonló szabályváltozások alkalmával nagy feladat hárul, Symonds pedig elmondta, hogy mivel kellett foglalkoznia. „Egy technikai igazgató szerepe az adott csapattól függ” – nyilatkozta a szakember az F1i.com-nak. „Amit most látunk a nagyobb csapatoknál, hogy több technikai vezetőt foglalkoztatnak, azt valójában mi kezdtük el annak idején a Renault-nál. Ha visszamegyünk az időben, amikor a gárdák nagyjából háromszáz embert foglalkoztattak, sokkal könnyebb volt egyvalakinek összefognia őket. Ahogyan aztán a csapatok létszáma egyre emelkedett, ötszáz fölé, de vannak olyan alakulatok is, ahol hétszázan dolgoznak, lehetetlen lett egyvalakinek odafigyelnie mindenre. A Mercedesnél például ott van (pontosabb volt – a szerk.) Paddy Lowe, Geoff Willis, Aldo Costa, korábban pedig Bob Bell is, és elég jól elosztották a feladatokat egymás között.”
„Annak ellenére, hogy a Williams ötszáz fővel dolgozik, egy technikai igazgatónk van, ami az igazat megvallva nagyon nehéz volt számomra, különösen a renault-s tapasztalatot követően. Én nagyon folyamatorientált ember vagyok. Meg akarom érteni, hogy az egyes mérnökök mit, hogyan és miért csinálnak az autón. Megfigyeled, hogy mely folyamatoknál van szükség segítségre.. Az első grove-i napomtól kezdve azt mondtam az embereinknek, hogy ’biztosítani kell a mérnöki munkánk integritását.’ Azt csináljuk, amiben hiszünk, és úgy dolgozunk, hogy amit mondunk, az igaz legyen. Lehet erre azt mondani, hogy túl laza ez a felfogás, de nagyon sok embernek kell így gondolkoznia. Az időm nagy részét a gyárban töltöm és megbeszéléseken veszek részt, ha pedig elutazom egy versenyre, akkor nem megyek a gyárba. Éppen ezért nem is járok el minden futamra.”