Nico Rosberg a Formula-1 33. bajnoka, 6 év után avattunk új világelsőt. Ennél hosszabb időt csak egyszer kellett várni arra, hogy új név kerüljön a bajnokok listájára: 1998 (Hakkinen) és 2005 (Alonso) között, ugyanennyit pedig szintén egyszer, 1952 (Fangio) és 1958 (Hawthorn) között.
Damon Hill után Rosberg lett a második pilóta, aki édesapja után tud szintén világbajnoki címet szerezni – érdekes kiemelni, hogy Nico éppúgy 20 évvel Damon után szerezte meg első bajnoki címét, ahogy Keke 20 évvel Graham első győzelme után, azaz mindkét apa-fiú páros első győzelme közt 34 év telt el.
Alain Prost negyedik bajnoki címe, azaz 1993 óta nem fordult elő, hogy egy világbajnok a szezon utolsó négy versenye közül egyet sem nyert meg.
Először fordult elő, hogy három éven át ugyanaz a csapat ugyanazon két pilótája végez a bajnokság első két helyén, ahogy az is, hogy egy csapat úgy nyer három egyéni címet zsinórban, hogy végig ugyanaz a két pilótájuk van, de nem ugyanaz a versenyző szerzi meg mindhárom győzelmet.
Rosberg második helye sorozatban a 9. dobogója volt, mindössze 13. alkalommal fordul elő az F1 történetében, hogy ilyen hosszú szériát tud felmutatni valaki. Csak háromszor történt meg, hogy egy ilyen sorozat nem ért bajnoki címet – épp Rosberggel tavaly, továbbá Hamiltonnal 2007-ben, valamint Niki Laudával, akinek 1975 és 1976 közti kilences szériája utolsó hét versenye már 1976-ra esett.
Miután Nico Rosberg megszerezte a címet, ismét Sir Stirling Moss lett az a versenyző, aki a legtöbb győzelmet szerezte úgy (16), hogy sosem lett világbajnok.
Lewis Hamilton úgy veszítette el a bajnokságot az utolsó futamon, hogy megnyerte azt: az utolsó hasonló esetnél szintén érintett volt, hiszen 2008-ban annak ellenére lett bajnok, hogy riválisa, Massa nyerte a szezonzárót. Előtte 1984-ben Lauda lett bajnok úgy, hogy Prost győzött Portugáliában, 1958-ben pedig Mike Hawthorn számára biztosította a második hely a trófeát a Marokkóban előtte záró Moss ellenében.
Sosem fordult még elő, hogy valaki egy szezonban zsinórban négy futamot nyer, mégis elveszíti a világbajnokságot – egyébként ez már nyár óta biztos volt, hogy így lesz, hiszen Rosberg a szezon elején, Hamilton pedig júliusban produkált egy négyes sorozatot, aztán a brit még egyet hozzátett az év utolsó négy versenyén.
Arra sem volt még példa, hogy valaki akár 10 győzelemmel elveszítse a bajnoki címet, az eddigi rekord 7 győzelem (Prost 1984 és 1988, Raikkönen 2005 és Schumacher 2006) volt – Hamilton egyébként 12 pole-t szerzett idén, hasonló viszont már korábban is előfordult, hiszen 1989-ben 16 hétvégén elért 13 rajtelsősége ellenére sem nyerte meg a címet.
Hamilton 17 dobogót szerezve veszítette el a bajnokságot, ami szintén nem fordult még elő az F1 történetében, s arra is csak egyszer volt példa, hogy a maximálisan megszerezhető pontok 72,4 százalékát elérve valaki ne legyen bajnok (Prost 1988-ban még ennél is jobb aránnyal bukott el).
A brit versenyző 53. futamgyőzelmét szerezte, amely egyúttal a Mercedes-erőforrás 150. F1-es sikere is volt – ha folytatódik a dominanciájuk, hamarosan elérhetik a Renault-t az örökranglista harmadik helyén, a franciák jelenleg 168-nál járnak, ha nem számoljuk a Red Bull két, TAG Heuer néven elért győzelmét.
A Mercedes 19 győzelmet és 20 pole-t szerzett idén. Mindkettő rekord, de a százalékos arányt tekintve csak utóbbi: a győzelmekben (90,5) másodikak a McLaren 1988-as szezonja (93,8) mögött, a rajtelsőségek 95,2 százalékát viszont még egy csapat sem szerezte meg.
Jenson Button 305 nagydíjjal a háta mögött fejezte be karrierjét, ezzel a futamok számát és az időtartamot tekintve is a harmadik leghosszabb F1-es pályafutás az övé Rubens Barrichello és Michael Schumacher mögött. Utóbbiban Alonso és Raikkönen jövőre megelőzheti, a futamindulásokat tekintve viszont még két év kellene a spanyolnak, a finnek pedig három.
A másik nagy visszavonuló Felipe Massa volt, aki 250 futamával a 8. legtapasztaltabb F1-es pilótaként távozik a mezőnyből, s legalább két évig ez így is marad, a legközelebb a 206 versenynél járó Rosberg áll hozzá. A brazil karrierje összes Abu Dhabi Nagydíját pontszerzőként fejezte be.
Története legeredményesebb évét zárta a Force India: először lettek 4.-ek a bajnokságban, először tudtak egynél több dobogót szerezni egyazon szezonban, sosem volt még ilyen sok (173) pontjuk, és először került valamelyik pilótájuk a legjobb hét közé az összetettben.
Három és fél évtizede, 1980–81 óta nem fordult elő, hogy a McLaren két egymás utáni évben nem kerül be az első öt csapat közé a bajnokságban, arra pedig még sosem volt példa a csapat történetében, hogy négy egymás utáni szezonban összesen csak két dobogó jusson nekik.
A 2009-es szezon óta első ízben zárta minden csapat ponttal az évet, ilyen sok, 20 pontszerző pilóta pedig 2005 óta nem volt – abban az évben 24-gyen is bajnoki egységeket gyűjtöttek, igaz, közülük hárman csak az indianapolisi botrányfutamon. Azóta 19 pontszerzőre többször is volt példa, de húszra sosem.
Sergio Perez először került 100 pont fölé a bajnokságban, s 7. helyével két hellyel megdöntötte eddigi rekordját a tavalyi 9. pozíciót. Nico Hülkenberg 9. helye egyéni csúcsbeállítás, de a pontokat tekintve tavalyelőtt erősebb szezonja volt.
Esteban Gutierrez és Marcus Ericsson egyaránt hároméves karrierjük leggyengébb bajnoki helyezését érték el a 21., illetve a 22. bajnoki pozícióval.
A Sauber története második legrosszabb szezonját teljesítette: két éve szintén a 10. helyen zártak 11 csapatból, de akkor még pontjuk sem volt.
Az évet a 9. helyen záró gyári Renault 1978 óta nem végzett ilyen hátul, az enstone-i csapat, illetve közvetlen jogelődei pedig a Toleman 1985-ös nullázása óta.