A pálya egy különösen hosszú egyenest tartalmaz, hiszen a 16-os kanyartól a célegyenes végéig tartó, közel két kilométeres sprint a néhány kisebb törés ellenére is padlógázos szakasznak tekinthető. Az olasz gumicég sportprogramját vezető Paul Hembery az úgynevezett állóhullámoktól tart, amelyek ezen a szakaszon a nagy sebességek és az oldalirányú erőhatások kombinációjával alakulhatnak ki az abroncsok körül, és szélsőséges esetekben akár komoly meghibásodásokat is okozhatnak.
Ugyanez a probléma merült fel a 2005-ös USA Nagydíjon a Michelinekkel az indianapolisi ovál döntött kanyarjában, és ez okozta a tavalyi Belga Nagydíjutolsó körében is Sebastian Vettel jobb hátsó gumijának szétdurranását.
„A hosszú egyenesek állóhullámokat hozhatnak létre [a gumik körül]. Ránézésre nem is gondolnánk, hogy ez a pálya milyen drámaian bánhat a gumikkal, ám az egyenesben nagyon óvatosnak kell lennünk ezeknek a hullámoknak a kordában tartásával” - mutatott rá Hembery a Motorsportnak nyilatkozva.
„Egy új pálya mindig képes meglepetésekre. Az elmúlt években látottak alapján egy új helyszín rendkívül sima aszfalttal rendelkezik, amin nagyon alacsony a kopás, itt azonban a hosszú padlógázos szakasz miatt számolnunk kell az állóhullámok hatásával, miközben az abroncsok integritására is figyelnünk kell.”
Emellett egy másik olyan elemet is tartogat a bakui pálya, amin folyamatosan rajta kell tartania a szemét a mezőnynek és az FIA-nak. A vonalvezetés egyes részeire ideiglenes, később eltávolítható aszfaltréteget helyeztek le az F1 kedvéért, hiszen az óváros utcáinak eredetileg macskaköves a borítása.
„Ha ez az ideiglenes aszfalt elkezd feltöredezni, akkor azonnal komoly gonddal állunk szemben, hiszen nagyon nehéz kijavítani” - hívta fel a figyelmet Hembery. „Ezek a dolgok elsőre banálisnak hangozhatnak, egészen addig, amíg tényleg fel nem ütik a fejüket.”