Két héttel ezelőtt beszámoltunk róla, hogy az FIA döntése szerint a 2017-re tervezett, fejvédelmet elősegítő rendszerek közül a Ferrari által kipróbált Halo egy módosított verzióját fogják bevezetni a következő évben. Az Autosport információi szerint az FIA már a Technikai Munkacsoport múltkori tárgyalása előtt egy nappal tesztelte az aeroscreen hatékonyságát, ez viszont megbukott a próbán.
A Red Bull egy videót is közzétett saját tesztjéről, ahol egy kereket lőttek nagy sebességgel az üvegnek, ők viszont sikeresnek tartották azt - a megoldás az Orosz Nagydíj pénteki szabadedzésén nagyközönség előtt is debütált, és el is nyerte a szakértők és elemzők tetszését. Az Autosport forrása úgy fogalmazott, hogy „a legutóbbi tesztek nem a várakozások szerint alakultak”, melyek megmutatták, hogy „további fejlesztés szükséges” ezen a téren.
A vizsgálódások kimutatták, hogy egy nagyobb ütközés esetén a pilóta sisakja könnyedén nekikoccanhat az aeroscreen szegélyéhez, ezért az Autosportnál úgy fogalmaznak, hogy a hasonló problémát nem jelentő Halo az egyetlen életképes alternatíva a 2017-es szezonra. Az FIA azonban nem söpörte le teljesen az asztalról az aerosceent, sőt, az is lehet, hogy a megfelelő fejlesztések után akár már 2018-ban bemutatkozhat majd.
Az FIA döntése ellenére a Halónak is lehet hátulütője: bár a nagyobb alkatrészek, mint a kerekek, vagy éppen a Justin Wilson halálát okozó leszakadó orrkúp nem érheti a pilóta fejét, egy olyan mértékű becsapódást, mint amilyen a Jules Bianchié volt 2014-ben, ez sem tudott volna kivédeni - lévén az akkor pálya szélén álló daruskocsi letarolta az autó egészét a pilóta mögött. Aztán ott vannak az olyan esetek, mint a Felipe Massáé 2009-ben a Hungaroringen - egy hasonló rúgó simán behatolhat a Halo alatt.
Éppen ezért többen is úgy vélik, hogy a fejvédelem bevezetését nem kell elsietni, és csak 2018-tól kell rajta gondolkodni, megfelelő mennyiségű tesztelés után. Az Autosport szerint a Red Bull újabb megoldást fejleszt, ahogyan az IndyCarban is gondolkoznak a fejvédelem bevezetésén.