Aeroscreen
Red Bull: Többet bír a halónál az IndyCar szélvédője
Az IndyCar más utat választott az F1-hez képest, és nem a halót, hanem a szélvédőt (aeroscreen) teszi fel fejvédő elemként autóira. Az alkatrészt fejlesztő Red Bull szerint ez utóbbi az erősebb.
részletekEgyüttműködik az F1 és az IndyCar a fejvédelem kapcsán
Bár két különböző útvonalon indult el a két széria, az amerikai sorozat mérnökigazgatója, Jeff Horton elárulta, hogy minden információt megosztanak egymással a halo és az aeroscreen kapcsán.
részletekTitokban kifejlesztették a halo utódját
A hírek szerint az FIA a Kínai Nagydíjon mutatja be találmányát a versenyzőknek. Fel kell gyorsítaniuk viszont az eseményeket, ha azt akarják, hogy a „pajzs” már jövőre az autókon legyen.
részletekEzért nem lesz halo az IndyCarban
Észak-Amerika első számú open wheel-bajnoksága is intenzív kutatásokat végez fejvédelem terén, de az F1-től eltérően inkább az aeroscreent, mint a halót tartják bevethető megoldásnak.
részletekHalóra várva: Még más megoldás is lehetséges
Azt kell eldönteni, hogy a Halo jó-e az F1-nek, erről folynak most a tárgyalások a háttérben - illetve arról, hogy ha nem jó, akkor mi lenne megfelelő. Még nincs kizárva semmi.
részletekAz IndyCar tényleg bevezetheti az aeroscreent
Az F1 volt a bölcsője, de miután bevezetését levették a napirendről, úgy tűnik, a fejvédelmi eszköz az IndyCarban fog debütálni először - bár kérdés, hogy a jelenlegi autókon-e.
részletekItt a legújabb fejvédelmi eszköz: a haloscreen!
Egy török tervező fejében született meg az elmúlt hónapok legjobban citált F1-es fejvédelmi eszközeinek, a halónak és az aeroscreen-nek az ötvözése - vajon a tervek egyszer valósággá válnak?
részletek„Remélem, nem merül feledésbe az aeroscreen”
Daniel Ricciardo – aki először vezetett F1-es autót a Red Bull fejvédő megoldásával felszerelve – csalódott lenne, ha a projektet teljesen elvetnék. Úgy véli, ebben az ügyben nem szabad a költségeknek dönteniük.
részletekViszlát, aeroscreen: A Red Bull kukázza a fejlesztést
Egy ideig úgy tűnt, ez a megoldás jelentheti az F1 jövőjét, aztán a halo visszaelőzte: az alternatív fejvédelembe hatalmas összegeket ölő Red Bull leáll a szélvédőn folytatott minden munkával.
részletekFejjel a falnak: Az IndyCar bevezetheti az aeroscreent
Josef Newgarden óriási balesetét követően az IndyCar tervbe vette, hogy a közeljövőben beveti az F1-ben a Red Bull által kifejlesztett és kipróbált pilótafülke-védelmi eszközt, az aeroscreent.
részletekAz aeroscreen megbukott az FIA tesztjén
A Red Bull által kifejlesztett pilótafülke-védelmi eszköz helyett a Halo egyik verziója fog debütálni 2017-ben, most pedig kiderült, hogy az FIA saját tesztjén nem ment át a Milton Keynes-i F1-es csapat megoldása.
részletekWilson öccse: Hamiltonék szűklátókörűek
Már hosszú ideje kezelni kellett volna a fejvédelem kérdését az F1-ben és az IndyCarban – véli Stefan Wilson, aki tavaly bátyját, hét éve pedig egy barátját vesztette el egy elrepülő alkatrész miatt.
részletek