DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
USA

Red Bull: Többet bír a halónál az IndyCar szélvédője

Az IndyCar más utat választott az F1-hez képest, és nem a halót, hanem a szélvédőt (aeroscreen) teszi fel fejvédő elemként autóira. Az alkatrészt fejlesztő Red Bull szerint ez utóbbi az erősebb.

A halót az F1, illetve a juniorszériák 2018 óta használják kötelezően, miután sokat teszteltek vele, és miután az illetékesek leszavazták a másik fejvédő elemet, a Red Bull által fejlesztett „szélvédőt”, vagyis az aeroscreent. Ettől függetlenül utóbbi sem megy a kukába sem a szó szoros, sem az átvitt értelmében, ugyanis Amerikában lecsaptak rá, és az IndyCar autóin használják majd, már a jövő évtől, addig pedig még legalább két ezzel kapcsolatos teszt vár az ottani mezőnyre.

A fejlesztő Red Bull Advanced Technologies szakembere, Andy Damerum szerint erősebb az ő fejlesztésük, mint a halo az F1-ben. „Elfogadtuk (a halót) és fel is tettük az autóra, ez viszont 150 kN erőnek áll ellen, ez pedig a méréseink szerint több, mint amit a halo tud.”

Amellett, hogy a Red Bull mérései szerint a szélvédő 150 kN terhelést bír el, az Autosport.com információi szerint ugyanez a számadat az F1-ben használt halo esetében 125, valamint 112 volt az, amivel még a fejlesztési fázisban tesztelték. Az IndyCar mezőnyének egyelőre két újabb tesztet szerveztek le a következő évi szezonig, az egyiket október hetedikére, a másikat bő egy hónappal későbbre.

poweraeroscreen



A legtöbben azt remélik, hogy lesz majd alkalom esős tesztre is, azonban az elemet eddig tesztelő két élmenő, Will Power és Scott Dixon látatlanban is megbízik a szélvédő hatékonyságában. „Van bent egy melegített rész a párásodás ellen, ami egyébként szerintem rosszabb, mintha vizes lenne a felület. De ott van például a Rain-X nevű anyag, amivel ha lekezelik a szélvédőt, egyszerűen lepereg majd róla az eső. Nyilván ezt még tesztelni kell, de azt gondolom, hacsak nem páráról van szó, nem lehet olyan rossz” - fogalmazott Power.

Scott Dixon is hasonlóan fogalmazott. „Az egyetlen igazán bosszantó dolog az lehet majd, ha olyan, vagy ahhoz hasonló helyzet lesz majd, mint az idei első detroiti versenyen, ahol egy jó adag fehér port vertünk fel, az pedig rákerült a sisakra is. De ahogy a sisakokon van több letéphető fólia, hasonló lesz szerintem a helyzet a szélvédővel is”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: