Jules Bianchi és Justin Wilson halála adta meg az utolsó lökést ahhoz, hogy a Forma-1 szintet lépjen fejvédelem terén. A Mercedes ötletét, a halót a Ferrari próbálta ki először márciusban, a Red Bull pedig saját találmányát, az aeroscreent vitte pályára az Orosz Nagydíj pénteki napján. Noha elsőre többen szimpatizáltak a Milton Keynes-iek megoldásával, az FIA úgy döntött, hogy jövőre a halót fogják bevezetni, kötelezően, minden egyes autóra felszerelve. Nyáron azonban a csapatok nyomására változott a terv, és 2018-ra halasztották a bemutatkozást, viszont az év hátralévő szabadedzésein minden egyes gárda kipróbálta azt, és a következő évben tovább fognak zajlani a fejlesztései.
Az IndyCarban szintén fontolgatták a fejvédelem növelésének lehetőségeit, Josef Newgarden texasi bukása pedig rádöbbentette a széria vezetőit arra, hogy lépni kell. A széria versenyzésért és mérnöki munkáért felelős alelnöke, Bill Pappas az aeroscreennel szimpatizált, több hónap elteltével pedig még mindig azt tervezi, hogy a Red Bull-féle megoldást honosítják meg az IndyCar-autókon. „A szélvédő valamilyen formában történő bevezetését kutatjuk. Úgy vélem, hogy bármi, ami a pilóta feje fölé emelkedik, az betöltheti ezt a szerepet” – nyilatkozta az amerikai a Performance Racing Industry trade show-n Indianapolisban, akit a Motorsport.com idézett.
„Ha visszaemlékezünk Justin tragédiájára, egy a millióhoz volt az esélye, hogy megtörténjen. Aztán ott van Felipe Massa balesete: ha lett volna valamilyen védőelem előtte, arról biztosan lepattant volna a rugó. Szerintünk ez a megoldás a legjobb” – tette hozzá Pappas. Az IndyCar 2012 óta használja jelenlegi autóit, a DW12-eseket, ezért felmerül a kérdése, hogy fel tudják-e applikálni az aeroscreent a gépekre. „Ez már régóta téma, és kutatások is zajlottak a témában, biztosítva, hogy nem követünk el hibát azzal, és azt mondjuk: ’Csináltunk valamit’. Komoly vizsgálatok és az adatok megfelelő kielemzése szükségesek, aztán meghozhatjuk a döntést a továbbiakról.”
Ami a használandó anyagokat illeti, a szakember elmondta: „Jelenleg azt vizsgáljuk, hogy a vadászgépeknél mit használnak, mert majdnem 1000 km/h-s sebességgel haladnak, és természetesen találkoznak különféle elemekkel a levegőben, például madarakkal. Vannak bizonyos anyagok, melyeket használhatunk, csak az a kérdés, hogyan hasznosítjuk őket az autókon, hogy ne legyen kényelmetlen?”
Pappas hozzátette, a teljesen zárt szélvédőket nem veszik számításba. „Először is, ezek nyitott kerekes, nyitott karosszériás autók, melyeknek történelmük van. Ha a csapatokkal és a pilótákkal beszélsz, ők is e mellett szeretnének maradni. A másik oldal – amely a legfontosabb – a biztonság. Ha egy baleset van, minél gyorsabban ki kell szedni a pilótát a fülkéből. Ha teljesen beburkoljuk az autót, akkor elképzelhetjük, a kiszabadítás ideje akár a pilóták életét is veszélyeztetheti.”