A Nemzetközi Automobil Szövetség csendben kifejlesztett egy fejvédő eszközt, amelyet a halo helyett bevezethetnek a jövőben, számolt be a német Auto Motor und Sport. A ’Shield’, azaz ’pajzs’ néven emlegetett megoldás nem is a glóriára, hanem a Red Bull-féle aeroscreenre emlékeztet.
Az áttetsző műanyagból készült védőeszköz a pilótafülke előtt, az orrhoz közelebbi ponton kezdődik, és laposabb is az aeroscreennél, valamint mindkét korábbi megoldásnál áramvonalasabban és esztétikusabban illeszkedik a karosszériába. A beszámoló szerint kis tárgyak ellen véd, a repülő kerekek ellen azonban nem (épp ellentétben a halóval), ugyanis ez utóbbiak veszélyét az évek során sikerült alacsonyra csökkenteni.
A hírek alapján a pajzsot a pénteki versenyzői eligazításon meg is mutatták a pilótáknak, első körben ugyanis az FIA az ő véleményükre kíváncsi, ha pedig pozitív jelzéseket kapnak, következhet a Stratégiai Csoport és Formula-1-es Bizottság voksolása. Amennyiben azonban azt akarják, hogy 2018-ban felkerüljön az autókra, gyors döntésre lesz szükség: csupán április 30-ig elegendő az egyszerű többség, hogy beírhassák a szabályzatba. Utána már egyhangú szavazás szükséges, ezen pedig a halo is elbukott tavaly nyáron.
Úgy tűnik, a pajzs kidolgozásával a halo végleg feledésbe merül: a fejvédő megoldást számos szabadedzésen tesztelték, és bár napirenden maradt, hogy 2018-ban bevezethetik, ennek esélye népszerűtlensége folytán egyre csekélyebbnek tűnt.