DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
USA

Ezért nem lesz halo az IndyCarban

Észak-Amerika első számú open wheel-bajnoksága is intenzív kutatásokat végez fejvédelem terén, de az F1-től eltérően inkább az aeroscreent, mint a halót tartják bevethető megoldásnak.

Már több mint fél éve ismeretes, hogy a Forma-1 a halót részesíti előnyben a Red Bull által kifejlesztett aeroscreennel szemben, a biztonsági fejlesztések pedig nem hagyták hidegen az IndyCar vezetőségét sem. Az amerikai sorozat számára Justin Wilson 2015-ös augusztusi tragédiája, és Josef Newgarden tavalyi, szerencsés kimenetelű balesete jelentette a legnagyobb lökést abba az irányba, hogy maguk is elkezdjenek a fejvédelemmel foglalkozni.



Azt azonban már a kezdetektől egyértelművé tették a sorozat irányítói, hogy az aeroscreent sokkal elfogadhatóbbnak tartják – 2018-tól új autók mutatkoznak be a szériában, melyek tervezésekor minden bizonnyal figyelembe veszik majd az aeroscreen előnyeit is.

Mark Miles, az IndyCar anyacégének vezérigazgatója az Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show-n adott nyilatkozatában kitért az aeroscreenre, de azt is elmondta, hogy miért nem a halót favorizálják e helyett. „Nem hisszük, hogy ez opció lenne számunkra” – idézte az amerikait a GPUpdate.net. „Több döntött aszfaltcsíkon is versenyzünk, a pilóták pedig nem látnának ki az autóból, hogy ha használnánk őket.”

„Ezzel egyidőben azonban komoly figyelmet szentelünk a fejvédelemnek, továbbra is folytatjuk az ezen a téren végzett kemény munkát. Valószínűbbnek tartom, hogy az aeroscreent fogjuk alkalmazni a halo helyett.” Miles elmondta azt is, hogy további márkák csatlatkozását várja a sorozatba a Honda és a Chevrolet mellé. „Ennek nagyon örülnénk, és folyamatosan dolgozunk rajta. Én marketinges figura vagyok, ezért azt szeretném, hogy a leendő gyártók is ilyen szempontból tekintsenek a szériára, és ne csak egy erős motort építsenek majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: