Stefan Johansson a maga 79 rajtjával nem sorolható a legtapasztaltabb pilóták közé, s bár ugyan versenyt nem nyert, szerzett 12 dobogós helyezést, és látott egyet, s mást a nyolcvanas évek turbótól hangos világában. A dán novemberben egyszerűen nevetségesnek titulálta, hogy holmi zseton-rendszer határozza meg, ki mennyit fejleszthet a motorján, most pedig arra tért ki, hogy a technikai szabályozások egyszerűen megfojtják a sportágat.
„Sajnos az F1 mára a mérnökök versenyévé vált” - írta Johansson legutóbbi blogbejegyzésében. „A sportág mindig a technológiáról szólt, így valaki mindig képes lesz arra, hogy ellépjen a többiektől. De most a mérnöki munka valóságos prémiummá vált, hiszen ha elrontasz valamit az autódon, vagy nincs teljesen optimalizálva, nem igazán lehet gyorsan kilábalni belőle. Egy mérnök, vagy a cockpitben ülő pilóta számára izgalmas ez a véget nem érő fegyverkezési verseny, a rajongókat viszont nem hozza lázba.”
A dán azt is leírta, hogy a modern F1-es pályák sem járulnak hozzá az élvezetes versenyek kialakulásához. „Többnyire ugyanaz a helyzet, ami mindig is volt. A szezonban van négy izgalmas verseny, melyek csak azért voltak azok, mert valami szokatlan történt. Ha például rosszak az időjárási viszonyok, vagy más, előre nem látható dolog befolyásolja a versenyzést. De ha minden a normális kerékvágásban folyik, például egy Tilke-pályán, tiszta időben, a versenyek egyszerű vonatozásból állnak.”