A Forma-1-ben 1980 és 1991 között versenyző svéd pilóta szemét az szúrja leginkább, hogy a limitált motorfejlesztések miatt, és tesztelés hiányában a riválisoknak esélyük sincs arra, hogy elkapják a Mercedest, amely már második éve, a hibrid-éra kezdete óta a mezőny előtt jár. „A legnagyobb probléma ezzel a hihetetlenül komplikált motorszabállyal az, hogy ezért, meg azért is büntetéseket kapsz, ráadásul fejleszteni sem nagyon lehet” - idézte Johanssont a Motorsport.com.
„Ezzel továbbra sem vagyok kibékülve. Azért tiltották meg a motorfejlesztést, hogy alacsony szinten tartsák a költségeket, de ez a koncepció egyértelműen nem működik. A gyártók rengeteg pénzt öltek a motorokba, ezért miért nem hagyjuk, hogy fejlesszék őket, vagy legalább javíthassanak a problémákon? Nevetséges, hogy van egy domináns motor a mezőnyben, a többieknek pedig nem engedik, hogy fejlesszenek - erre viszont elengedhetetlenül szükség van az előrelépéshez.”
A svéd szerint az sem megoldás, hogy a fejlesztések limitálása mellett a gyártók annyit költhetnek, amennyit csak akarnak. „Most a nagyobb csapatok minden hétvégére elvihetnek 500 új elemet, így egy véget nem érő háború alakul ki a karosszériák terén, de emellett nem lehet hozzányúlni a motorokhoz. Ez nonszensz. Ha a karosszériákhoz hasonlóan minden elképzelhető tervet meg lehetne valósítani a motorok terén, akkor a Renault, a Honda és a Ferrari is jobb lenne - talán nem annyira, mint a Mercedes, de biztosan közelebb tudnának kerülni.”
„Ha a jelenlegi szabályok mellett rossz motorral állsz elő, szinte nincs lehetőség arra, hogy előrébb lépj. Ha a motorod olyan rossz, mint a Hondáé, mit lehet tenni? Csak x-számú fejlesztést tudsz rajta végrehajtani, ennek tetejébe pedig még tesztelni sem engednek” - tette hozzá Johansson.