Elképzelhető, hogy a Belga Nagydíj utolsó előtti körének eseménye komoly lavinát indított meg, amely a szemünk előtt növekszik: a harmadik helyen álló Sebastian Vettel jobb hátsó gumija szétrobbant a Kemmel egyenesben, a német azonban szerencsés módon nem veszítette el az irányítást autója felett, ám célba érni nem tudott. A négyszeres világbajnok, akinek testi épsége is veszélybe kerülhetett volna, például ha a defekt pár száz méterrel előbb, az Eau Rouge kanyarban történik, érthető módon heves kirohanást intézett a Pirelli ellen.
Válaszként az olasz gumicég képviselője, Paul Hembery úgy nyilatkozott, az egykiállásos taktikán levő Vettel abroncsai elérték élettartamuk végét, a Ferrari az előzetes számítások ellenére kockáztatott, így nem csoda, hogy kiesés lett a vége. Azt határozottan cáfolták, hogy a történtek összefüggésben lennének Nico Rosberg pénteki defektjével.
A Pirelli azóta új közleményt ki, amelyben rávilágítanak: már évekkel ezelőtt, 2013-ban tettek egy javaslatot a kerékcserékre vonatkozó szabályok módosítására, ekkor azonban senki sem hallgatott rájuk.
„Figyelembe véve, mi történt a Belga Nagydíjon, a Pirelli hangsúlyozza, hogy 2013 novemberében kérést tett, hogy szabályozzák a körök számát, melyek azonos szett gumiabronccsal megtehetők, valamint egyéb paramétereket a helyes gumihasználat érdekében” – áll a világ médiájának kiküldött sajtóközleményben. „Ezt a kérést nem fogadták el. A javaslat szerint a maximális körszám a versenytáv 50 %-a lehetett volna az elsődleges gumin, valamint 30 %-a opciós abroncson. Ha ezeket a feltételeket Spában alkalmaztuk volna, a maximális körszám közepes keveréken 22 lett volna.”
Sebastian Vettel a 14. körben helyezte fel a közepes abroncsokat, melyekkel 28 kört tudott megtenni a meghibásodás előtt.