Jules Bianchi egy francia kórházban halt meg azután, hogy súlyos fejsérülést szenvedett tavaly októberben a szuzukai versenypályán, amelyből sajnos nem volt képes felépülni. Ebből az esetből már sikerült levonni a tanulságot, fejlesztették a pilótafülkék védelmét, emellett pedig bevezették a virtuális Safety Cart is. Ennek ellenére azonban David Coulthard úgy nyilatkozott, hogy hiába is vannak újabb és újabb biztonsági fejlesztések, a magas kockázat a Formula-1 meghatározó része marad.
„Az F1 arról szól, hogy az emberi teljesítőképesség határait súroljuk. Ez az, ami emberek millióit vonzza szerte a világon. Néhány embert az köt le, hogy versenyképesek legyünk, hogy jobban nyomjuk, mint a többiek. Mások számtalan más indok miatt nézik: mert a versenyzés izgalmas, vagy csodálják azt, amit az ott lévő emberek csinálnak, hogy megértsék mit jelent, és – ezt fogadjuk el – mert tudják, mi forog kockán” – nyilatkozta David Coulthard a BBC-nek.
Coulthard mindemellett azt is elmondta, hogy Bianchi halála durva emlékeztetőként szolgál, mely megmutatja, hogy milyen veszélyek leselkednek a versenyzésben. „Abban a huszonegy évben, amióta járom a pályákat, a biztonság rengeteget fejlődött, egészen addig a pontig, ahol az emberek már azt kérdezik, hogy vajon annyira sterilizálták-e a sportot, hogy a veszélyeket nem csökkentették-e le túlságosan. Amint azt Bianchi példája is mutatja, a veszély mai napig ott leselkedik” – tette hozzá.
„Az egyik legrégibb versenypályán történt, a legnehezebb körülmények között: esős időjárás, gyenge fényviszonyok, az egyik legnagyobb koncentrációt igénylő kanyar, beláthatatlan hely. Kevesebb esély van arra, hogy ez egy újabb tervezésű pályán bekövetkezzen, ahol hatalmas bukóterek vannak. De az megkérdőjelezhetetlen, hogy a pilóták számára ott kevésbé élvezetes vezetni, mint Szuzukában. Ez persze nem azért van, mert arra gondolnak, hogy a halál is a kihívás része, hanem azért, mert egy apró hibának is sokkal nagyobb a következménye. Ahelyett, hogy szélesen fordulnak, majd visszatérnek a pályára, mintha mi sem történt volna, az ilyen pályákon megsérülhet az autójuk, vagy akár össze is törhet. És még ha nem is szerzel sérüléseket egy balesetben, higgyék el nekem, mindegyik fájdalmas.”
„Különbség van aközött, hogy 5 pennyt vagy 50000 fontot teszel fel egy rulett kerékre. Minél nagyobb a verseny, minél magasabb a tét, annál nagyobb az elégedettség. Ebben rejlik a Formula-1 alapvető konfliktusa és vonzereje.”