Ron Dennis, miután csapata hosszútávú szerződést kötött a Hondával, fennen hangoztatta, hogy hamarosan megismétlődik a McLaren 1988 és 1992 között látott sikerkorszaka, amikor öt éven belül négyszer is megszerezték az egyéni világbajnoki címet. Azt tudjuk, hogy minden kezdet nehéz, de hogy ennyire, arra senki sem számított: a világ egyik legnagyobb autógyárából, a Forma-1 második legsikeresebb csapatából és a Föld egyik legjobb autóversenyzőjéből álló kombinációnak kilenc versenyre volt szüksége ahhoz, hogy egyetlenegy pontot összekaparjon.
Nem éppen egy világverő teljesítmény, és jelenleg úgy tűnik, hogy messze az út vége. Allan McNish azon kevesek egyike, akik testközelből élhették meg a párosítás legdicsőbb napjait: a skót F1-es bemutatkozását jócskán, több mint egy évtizeddel megelőzve a McLaren-Honda tesztpilótája volt a 90-es évek elején. „Ha megnézzük, a Honda jelenleg mindenütt szenved, kivéve a Brit Túraautó-bajnokságot, és már nem olyan a versenyszellem bennük, mint a múltban” – írta McNish a BBC F1-es oldalán. „A Honda mindössze két éve kezdett el dolgozni a motorjain, a Mercedes viszont már négy évvel a szabályváltozás előtt, ez pedig meg is látszik a teljesítményükön. Az mindenki számára nyilvánvaló, hogy a McLaren problémáit leginkább a motorok okozzák, és gyanítom, hogy ezt a Hondánál is belátták. Ha nem, akkor vakok, és eddig nem úgy tűnik, hogy tudják, hogyan javítsák ki őket.”
„A kilencvenes évek elején tesztpilóta voltam a csapatnál, amikor Senna és Berger versenyzett náluk. Akkor sokat tanultam az európai és a japán vállalatok közötti különbségekről a közös munkát illetően. Amikor a japánok azt mondják, ’igen, megértettük’, az nem azt jelenti számukra, mint nekünk. Azt megértik, ami kijön a szánkon, de nem értenek egyet, és nem tudják mihez kezdjenek vele.”
„A McLaren 2,9 másodpercre volt a pole-időtől Silverstone-ban, ebből több, mint két másodperc a motor rovására írható. A Forma-1-ben ez élethosszúságú idő, így nagyon hosszú és nagyon nehéz út áll még előttük. A Hondának nem csak nagy lépéseket kell megtennie – talán egy vadonatúj motorra lenne szükség a jelenlegi helyzetet figyelembe véve –, hanem a verseny is ugyanúgy folytatódik tovább – nagyon nehéz látni, hogy fel tudnak-e zárkózni valaha” – tette hozzá McNish.