Az Osztrák Nagydíj után mi is írtunk róla, hogy Fernando Alonso és Kimi Raikkönen spielbergi balesetét követően ismét felmerült a zárt pilótafülkék kérdése. A finn pilóta megcsúszása után a McLaren-Honda versenyzőjének nem volt hová mennie, egyszerre ütköztek a falnak, a fekete-vörös autó pedig szabályosan felnyársalta a Ferrarit, és annak tetején nyugodott meg a korlát tövében.
Korábban már több alkalommal is szóba került a téma – legutóbb éppen Jules Bianchi súlyos suzukai bukása után, ahol csak a gondviselés mentette meg a francia életét. Alexander Wurz, a pilóták érdekvédelmi szövetségének elnöke is benne volt már jó néhány velőtrázó bukásban karrierje során, sőt, a cockpitek magasságát is akkor emelték meg, amikor a 2007-es évadnyitó Ausztrál Nagydíjon csaknem letarolta David Coulthardot, annak Red Bullja felett átrepülve.
„A múltban mindig győzködtük az FIA-t a biztonság javítása érdekében, és az elmúlt tizenöt évben, vagy még régebb óta a nyakvédők komoly átalakuláson mentek keresztül – magasabbak és jobban vannak rögzítve” – idézte Wurzot a Motorsport.com. „Mi is részesei vagyunk a jelenleg is folyó vitának, ami a sisak megerősítésétől egészen a zárt pilótafülkéig terjed, és személy szerint jó ötletnek is tartom ez utóbbit.”
„Viszont meg kell vizsgálnunk más összetevőket is, mint például a tűz esetén való kiszállást. Az FIA és az FIA Intézete is remek munkát végez azon a területen, ami a legveszélyesebbnek számít a pilóták szempontjából. Viszont nagyon érzékeny témáról van szó, amelyet ha megváltoztatnak, negatív hatása is lehet – óvatosan kell kezelni ezt az ügyet” – tette hozzá a WEC-ben versenyző osztrák.