A 2015-ös F1-es szezon leglátványosabb balesetét produkálta a mezőny két legtapasztaltabb pilótája, a két világbajnok, Kimi Raikkönen és Fernando Alonso, amikor a finn pilóta elvesztette uralmát Ferrarija felett, a spanyol elől pedig eltűnt az aszfalt. A McLaren-Honda rá is ugratott az SF15-T-re, és ahogyan az Raikkönen belső kamerás felvételéből látszott, a McLaren padlólemezének egyik darabja centikre kerülte el a Jégember kezét.
Utoljára tavaly, Jules Bianchi horrorbalesete után merült fel a zárt pilótafülkék bevezetése, ez az eset viszont ismét előtérbe hozta a témát – a suzukai bukást követő vizsgálat azonban megállapította, hogy az sem védte volna meg a franciát egy komoly sérüléstől. Fernando Alonso már volt szenvedő alanya hasonló bukásnak, a 2012-es Belga Nagydíjon a túlbuzgó Romain Grosjean ugratott át autóján, néhány centiméterre a kétszeres világbajnok fejétől.
„Tudjuk, hogy ez a téma még mindig terítéken van – a zárt pilótafülkék és a kockázat, ami a balesetekkel jár” – mondta Nico Rosberg. „Természetesen a vizsgálat folyamatos, mindig lépésről lépésre próbálnak javítani a biztonságon, és továbbra is meg kell vizsgálnunk, hogy hol lehetne még előrelépni” – tette hozzá. Az Osztrák Nagydíjon harmadikként végző Felipe Massa is saját élményekből táplálkozik, amikor előkerül a téma. „Határozottan mondom, hogy mindig figyelnünk kell, hogy tudunk javulni. Ha megnézzük mi történt a balesetem után – fejlődtek a sisakok és a plexik is -, látható, hogy mindig van hová előrelépni. Nem tudom, hogy a cockpit lezárása jó ötlet lenne-e… de mindenesetre folytatni kell a fejlesztéseket.”