Nagyon a fülemben van Mika Hakkinen mondása 2001-ből, amikor elég sokszor adta meg magát alatta a McLaren-Merci, de a nem túl bőbeszédű finnek volt lelkiereje, hogy bölcs maradjon: „Az a jó győztes, aki jó vesztes is tud lenni.” Rá igaz volt, ám a jelek szerint nem mindenkire.
Nem volt az olyan nagyon régen, amikor a Red Bull autói tették lehetetlenné az izgalmakat a futamokon. 2013 második felében kizárólag egy Vettel nevű pilóta nyerte végig az évet a vörös bikás autóval. Akkor azért azt nem bánták olyan nagyon.
Aztán jött egy gyengécske év 2014-ben, már amennyiben 3 futamgyőzelem gyenge – de hát tény, hogy az osztrákok, ahogy mások még kevésbé, bele sem tudtak szólni a bajnokságba.
Az első 2015-ös verseny után pedig már kivonulással fenyegetőznek, már amennyiben ezt fenyegetésnek kell venni. Illetve nagyon is az, hiszen épp most, amikor pontosan nem lehet tudni, mekkora a F1 mezőnye, nagyon nem mindegy, hogy még két csapattól kell-e búcsúznunk. Mert az világos, minden Red Bull-döntés érinti a Toro Rossót is.
A dolog két komponensű: Hornerék Vettel győzelmi szériája során is Renault-motort használtak, amiről akkor sem állította senki, hogy a legjobb, ám Adrian Newey egy olyan kocsit épített köréje, amivel bőven le tudták gyűrni az akadályokat. 2014-től már nem csak motor létezik, hanem erőforrás-rendszer, és ebben a jelek szerint a Renault jóval bizonytalanabb, mint pusztán a motorépítésben; ráadásul Newey a háttérbe húzódott, tehát már az ő zsenije sem áll rendelkezésre a nap 24 órájában. Ez egy teljesen más helyzet tehát, ami egyre nyilvánvalóbban kifejeződik az eredményekben. Melbourne megmutatta, hogy míg a Mercedes tovább szárnyal, a Red Bull még hátrébb csúszott – és ezt a jelek szerint képtelenek lenyelni Markóék.
Az biztos, hogy mezei nézőként is mindenki jobban örülne, ha harc lenne az élen, a Mercedesek életét meg tudná keseríteni két-három csapat, akár a Red Bull is. De ez a viselkedés, hogy bevágják a durcit, mint akinek elvették a játékát, nagyon nevetséges és egyben szomorú. Nyilván el lehet verni a Renault-n a port, mert nem végeztek elég jó munkát. Viszont rögvest az első futam után ilyen hisztit rendezni az egész csapat, és főképp a két pilóta irányában sem becsületes. Mennyire képes ez a helyzet motiválni a mindig vigyori Ricciardót, pláne Kvjatot, aki úgy érezhette, hogy a Red Bullhoz kerülésével elkezd menetelni felfelé?
Ecclestone, aki tavaly nyáron együtt hajókázott Hornerrel a dalmát partok mentén, most a bikák mellé állt hirtelenjében – valószínűleg nem pusztán a hajókázás miatt, hanem mert ő is érzi tán, hogy az általa vezényelt, F1 névre hallgató vállalkozás, valóban cirkusszá vált. És sajnos nem a legjobb értelemben.