A baj a McLaren-Hondánál nagyobb, hiszen technikai sport lévén a műszaki erőforrást nehezebb pótolni, mint a humán erőforrást, és a Honda részéről már meg is erősítették, hogy legközelebb csak szombaton tud újra pályára gördülni az MP4-30, így Fernando Alonso holnapi szereplése is ugrott. Tegyük hozzá, az előzetesen kiadott tesztfelállás szerint pénteken is Jenson Button lett volna soron, de a csapat kommunikációjából az derül ki, mégis a spanyol vezette volna az autót.
Ez persze most már teljesen mellékes, mert holnap az MP4-30-ast biztosan nem fogja vezetni senki, szombaton pedig a hírek szerint mindkét pilóta lehetőséget kap majd a tesztelésre, amit vasárnap Alonso fog befejezni. A McLaren ma ezt a kellemetlen műszaki problémát leszámítva egyébként egészen biztató félnapot zárt, hiszen Button kétszer is vezette rövidebb ideig a gyakorlást, ami Jerezben még elképzelhetetlen lett volna.
Jól indult a nap a Mercedesnek is, hiszen a legelején még Hamilton vezette az edzést, ám bő másfél óra elteltével rosszul lett, és jelezte csapatának, nem tudja tovább vezetni az autót. A brit addig viszonylag sok, 21 kört tett meg az autóval, melynek volánjánál már a délelőtti négyórás etap utolsó perceiben Pascal Wehrlein váltotta őt.
A fiatal német az eredeti tervek szerint egész nap a Force India VJM07-es kódjelű modelljét tesztelte volna, ám a Mercedes tartalékpilótájaként nem volt kérdés, hogy Hamilton betegsége folytán a brackley-i alakulat visszakéri őt kölcsönbe. Igaz, a helyzetnek egy kis pikantériát kölcsönöz, hogy a csapat másik főállású pilótája, Nico Rosberg is ott tartózkodik a helyszínen, valamiért mégsem ő ugrott be Hamilton helyére, hanem Wehrlein. Az ifjabbik németnek így aztán igencsak jó napja van, hiszen néhány órán belül két csapat F1-es autóját is vezethette. Legjobb force indiás köre a 7., legjobb mercedeses köre a 8. helyre volt elég délelőtt, de volt olyan pillanat, amikor ő vezette az edzést.
Azonban mindig az nyer, aki a végén vezet, és a délelőtti négyórás tréninget a Sauber brazilja, Felipe Nasr zárta az élen, megelőzve Daniel Ricciardót, Pastor Maldonadót, Max Verstappent, Kimi Raikkönent és Jenson Buttont. A legkevesebb gyorskört délelőtt Ricciardo teljesítette, akinek Red Bulljában a Renault-motor továbbra is köhög, amikor viszont körbeért a pályán, akkor szemlátomást gyors volt. Ugyanez mondható el az idén már Mercedes-motoros Lotusról is, ami ugyan kétszer is megállt a délelőtt folyamán Maldonado előtt (mindkétszer piros zászlós megszakítást előidézve), de a 3. legjobb idő összességében biztató.
Ki kell emelni Susie Wolffot is, aki ugyan az időeredmények tekintetében csak Hamiltont előzte meg délelőtt, ám messze ő teljesítette a legtöbb kört a mezőnyben. Több mint 60 kört pakolt a Williamsbe, többször is előfordult olyan periódus, amikor egyedül ő volt a pályán, és egy 26 körös etapot is teljesített, amit csak egy gyors kerékcserével szakított meg, utána egyből visszasietett a pályára. A Williams megbízhatóságból eddig mindenképp jelesre vizsgázik.
Egy egyórás ebédszünet után újabb négyórás etap vár a mezőny még állva maradt tagjaira.
A csütörtöki teszt állása félidőben:
1 | Felipe Nasr | Sauber | 1:27.307 | |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:27.363 | +0.056 |
3 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:27.510 | +0.203 |
4 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:27.951 | +0.644 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:28.064 | +0.757 |
6 | Jenson Button | McLaren | 1:28.182 | +0.875 |
7 | Pascal Wehrlein | Force India | 1:28.329 | +1.022 |
8 | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:29.286 | +1.979 |
9 | Susie Wolff | Williams | 1:29.400 | +2.093 |
10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:30.429 | +3.122 |