DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Erről dönt a Motorsport Világtanács

Az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) ma Katarban ülésezik, ahol több F1-es változtatást hagynak jóvá és beszélnek meg – főszerepet játszik a Bianchi-baleset vizsgálata és a költségkrízis.

Különös helyzet áll elő, a WMSC ugyanis csak olyan szabályváltoztatásokat hagyhat jóvá, amelyeket a Formula-1 Bizottság terjesztett elő. Mivel az anyagilag bizonytalan kiscsapatokat illetően semmiféle megegyezés nem született, ezen a téren nem hozhatnak döntést: azonban a Világtanács tagja Vijay Mallya, az érintett Force India főnöke, ezért mégis valószínű, hogy ez a kérdés lesz a találkozó egyik fő vitatémája.

„Reménytelen kisebbségben vagyok, de kifejthetem az álláspontom. Amire az FIA elnöke folyamatosan emlékeztet minket: az F1 a motorsport csúcsa, az FIA legfőbb bajnoksága, ezért az FIA-nak is ugyanúgy aggódnia kell a sportág jövőjéért” – mondta Mallya. A Formula-1 csapatai december 18-án üléseznek a költségekről.



Az egyik fontos napirendi téma a versenynaptárt illeti, amelyben változtatások történhetnek. Az első négy verseny Ausztrália (március 15.), Malajzia (március 29.), Bahrein (április 5.) és Kína (április 19.), az első kettőt azonban egymást követő hétvégékre helyezhetik, és a Kínai Nagydíj is új időpontot kaphat. Lehetőség van arra, hogy az FIA a kiscsapatok nehéz helyzete ellen való tiltakozásként elutasítja a naptárat, de ennek esélye minimális.

Jóvá kell hagyni a dupla pontok, a rádiós korlátozás és a biztonsági autó utáni állórajt eltörlését is – utóbbi szerencsére sosem volt több puszta elképzelésnél –, illetve a motorcserékkel járó büntetésen is módosítani fognak.

A tanács meghallgatja a Jules Bianchi suzukai balesetét kivizsgáló bizottság eredményeit – ennek a testületnek a tagja Ross Brawn és Stefano Domenicali is, a feladatuk részletesen megállapítani, mi történt, és következtetéseket levonni. Az általuk tett javaslatokat érvénybe lehet léptetni 2015-öt illetően. A virtuális biztonsági autót, amelyet több nagydíjon is teszteltek, biztosan bevetik a következő szezonban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: