A Formula-1-es csapatok és az FIA megegyeztek abban, hogy a következő szezontól kezdve a sárga zászlós szakaszok során történő mentés biztonságosabbá tétele érdekében bevezetik a virtuális safety car-rendszert, melyet a szezon végén több alkalommal is sikeresen próbáltak ki.
A változtatás értelmében, melynek szükségességére Jules Bianchi súlyos balesete hívta fel a figyelmet, olyan esetekben, amikor a biztonsági autó pályára küldése nem indokolt, korlátozzák az autók sebességét a mentés idejére. Bár a versenyzőknek több aggálya volt eleinte, az FIA elégedett volt az eredményekkel – a rendszert először Austinban próbálták ki.
Az FIA képviselője így nyilatkozott az Autosportnak: „A legtöbb versenyzőnek a VSC elképzelése tetszett jobban, mivel aggályosnak tartották azt, hogy egy adott szektorban nagy sebességről kell lelassítaniuk egy alacsony limitre” – utalt a másik, a Le Mans-ban használt Code 60-hoz hasonló elképzelésre, melyet Abu Dhabiban próbáltak ki, de végül nem tartottak elfogadhatónak.
„Egyes versenyzők attól tartottak, hogy nem veszik észre, mások pedig attól, hogy túlságosan későn látják meg a jelzést, ráadásul a nagy sebességkülönbségek nehézséget jelenthetnek. Valamint ott van az is, hogy nincs egy egyértelműen meghatározott vonal a pályán, ami azt jelölné, hogy hol érvényes a sebességhatár, és ez egy végeláthatatlan büntetéssorozathoz vezethetne. Szóval összességében mindenkinek a VSC tetszik jobban.”
Az új rendszer bevezetéséről Abu Dhabiban döntettek, s hamarosan bekerül a 2015-ös sportszabályzatba is. Az Autosport értesülései szerint a február elsején kezdődő szezon előtti teszteken újra tesztelik majd a VSC-t, nehogy bármilyen probléma adódjon, amikor éles bevetésre kerül majd sor.