A lassú zónák lényege, hogy egyes szakaszokon, amelyeken sárga zászló van érvényben, a versenyzőnek nem saját megítélés szerint kell lassítania, hanem egy előre meghatározott, alacsony sebességhez kell igazodnia. A pálya többi szakaszán azonban versenytempót lehet tartani. A módszert a Le Mans-i 24 óráson már élesben bevetették, a Formula-1 az elmúlt nagydíjakon Jules Bianchi balesete hatására próbált ki új módszereket, amelyek a biztonságot hivatottak fokozni.
A mai első és második szabadedzés végén a versenyzőket megkérték, hogy a kijelölt zónában kapcsolják be bokszutcai sebességszabályzójukat, ami 80 km/h-ra való lassítást jelent. A versenyzők azonban, ahogy a bokszutcába való belépéskor is cselekednek, igyekeztek az utolsó pillanatban lassítani, ami aggályokat vetett fel – a lassú zónák különösen a több autóból álló csoportokra jelenthetnek veszélyt.
A Formula-1 emiatt a továbbiakban nem is foglalkozik ezzel a megoldással, a közeljövőben inkább a virtuális biztonsági autóra koncentrál, amelyet az Egyesült Államokban és Brazíliában is kipróbáltak. Itt egy előre meghatározott köridőhöz kell igazodni, hasonlóan, mintha a biztonsági autó a pályán lenne. A valódi biztonsági autós procedúrához képest azonban jelentősen gyorsabb, használható olyan balesetek esetén, ahol a mentést gyorsan el lehet végezni.