A mezőny hátsó felének anyagi nehézségei nyomán ugyanis felmerült annak lehetősége, hogy gyors sebtapaszként valamilyen módon ügyfélautókat, vagy Super GP2-nek nevezett egyenautókat bocsájtsanak a kisebb csapatok rendelkezésére, ami lényegesen csökkentené a kiadásaikat a következő években. Az érintett három istálló azonban nem hajlik efelé, továbbra is szeretnének megmaradni konstruktőrökként, és az ügy megvitatására tárgyalást kezdeményeznek Bernie Ecclestone-nal az Abu Dhabi Nagydíj hétvégéjére. A 84 éves üzletember elfogadta a felkérést, de előtte a Press Associationnek már elmondta véleményét az üggyel kapcsolatban.
„Mindannyian aláírtak egy szerződést. Pontosan tudták, hogy mit írnak alá, és hogy mennyi pénzt fognak kapni. Azt viszont nem tudjuk kontrollálni, hogy mennyit költenek. Ez itt a probléma. Egy üzletágban ez általában úgy működik, hogy az ember a bevételénél kevesebbet költ, különben nagy bajba kerül. Úgy tűnik viszont, hogy ezek a csapatok nem a normális üzleti modellt követik” - szúrt oda a privát istállóknak Ecclestone.
Ez azonban csak az egyik oldala az üzletember meglátásainak, hiszen más szempontból ő is egyet tud érteni a bajba jutottakkal. Egy közös pont bennük, hogy egyikük sem ragaszkodott az új V6-os hibrid hajtásláncokhoz, amelyeket a gyártók közel négyszeres áron kínálnak a tavalyi V8-asokhoz képest.
„Ezzel száz százalékban egyet értek. Én sohasem gondoltam, hogy a Formula-1-nek szüksége van ezekre a motorokra. Ne értsenek félre, elképesztő technológiát képviselnek, és hihetetlen, hogy ennyi üzemanyag felhasználásával mekkora erő leadására képesek. Viszont az utcai autók sohasem fogják használni ezt a rendszert, így a technológia csak a mérnökök számára érdekes, a csapatoknak már nem sokat segít” - mondta Ecclestone.
„Ezek a csapatok sem akarták ezeket a motorokat. Tehát azoknak az embereknek kellene változatlan áron adniuk őket, akik korábban erősen kampányoltak a bevezetésük mellett. Viszont ehelyett arra számítanak, hogy a fejlesztésbe ölt pénzeiket majd a motorokat megvásároló csapatoktól szerzik meg. Egyértelműen szükség van valamilyen költségcsökkentésre. Felesleges ennyi pénzt rááldozniuk, de persze a győzelem érdekében költenek ennyit. Mindazonáltal nem tűnik úgy, hogy eddig bárki is lépéseket tett volna a spórolás érdekében - még azok a csapatok sem, akik most panaszkodnak.”