2006: Az első orosz csapat
A Midland Csoport nevű holding már 2004-től kezdve érdeklődött a Formula-1 iránt, álmukat két évvel később valósították meg, miután megvásárolták a Jordan csapatot. Nem volt sikeres év, a pontszerzés nem jött össze, a legnagyobb eredményt a Hungaroringen elért kilencedik és tizedik hely jelentette – Tiago Monteirót és Christijan Alberst számtalan kiesés segítette. Az istállót aztán már a szezon vége előtt eladták a holland Spyker Carsnak, az együttes az utolsó versenyeken a Spyker MF1 Racing nevet viselte.
2010: Az első orosz versenyző
További néhány évet kellett várni ahhoz, hogy orosz versenyzője legyen az F1-nek: az utánpótlásszériákban remeklő Vitalij Petrov ráadásul rögtön egy nemrég még világbajnokságot nyerő csapathoz, a Renault-hoz érkezett. Petrov három évet töltött a királykategóriában, sokan a fizetős versenyzők mintájaként emlegették, de fűződtek a nevéhez emlékezetes versenyek is.
2011: Az első orosz dobogó
A legemlékezetesebb közülük kétségtelenül a 2011-es nyitófutam, már a ma is használt fekete-arany Lotus-festéssel. A hatodik helyről startoló Petrov hibátlan versenyt produkált és harmadikként ért célba Sebastian Vettel és Lewis Hamilton mögött, ráadásul – ahogy az előző év záróversenyén, ami szintén emlékezetes szereplés tőle – úgy, hogy a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót tartotta maga mögött.
2014: Az első orosz rekord
A rendkívül fiatal Danyiil Kvjatot egyenesen a GP3-ból igazolta le a Toro Rosso – Petrov után az F1 második orosz pilótájaként. A fiatal versenyző már legelső versenyén a legjobb tíz között ért célba, mindössze három másodpercre maradt le tapasztaltabb csapattársától, Jean-Eric Vergne-től, ezzel pedig Sebastian Vettel rekordját megdöntve 19 évesen és 324 naposan a sportág legfiatalabb pontszerzőjévé vált. Mivel jövőre Vettel helyén már a Red Bullban versenyzik, könnyen lehet, hogy a történelmi első orosz győzelem is az ő nevéhez fog kötődni.
2014: Az első pontszerzés orosz csapattal
A Marussia sportkocsimárka 2010-től kezdve együttműködött az újonc Virgin istállóval, amelyet a következő évben megvásároltak. A csapat a Caterhammel (és eleinte HRT-vel) együtt legfeljebb azért vetekedhetett, hogy ne a legutolsó legyen. Az idei Monacói Nagydíj jelentős áttörést jelentett számukra: a Ferrari által támogatott versenyzőjük, Jules Bianchi időbüntetés ellenére is 9. helyet szerzett, ami a csapat első pontjait jelentette, egyben orosz csapat első pontjait a Formula-1-ben. A Marussia első hazai versenye előtt sajnos története legnehezebb időszakát éli Bianchi suzukai balesete miatt.