MAGYAR TOMI
Magyar Tomi a Markom Racing Team színeiben indul és azért került bele ebbe a válogatásba, mert az elmúlt három évben mindig ott állt az év végi PRO dobogón. Magyar Tomit nem kell bemutatnunk a driftet szerető szurkolóknak, nézőknek, hiszen ő volt az, aki úgy döntött nekivág a drift versenyeknek benzines autó helyett egy dízellel. Tomi nem csak autójával, hanem tudásával is kitűnt hamar versenytársai közül, hiszen első versenyén 2014-ben rögtön megszerezte a harmadik helyet. Tomi szerint a driftnél is nagyon fontos (a többi autósporthoz hasonlóan), hogy a pilóta ne csak vezesse, hanem ismerje is az utolsó csavarig az autót. Így tudja csak feszegetni a határait és kihozni belőle a 110 %-ot úgy, hogy az autó stabil maradjon technikailag. Tomi álma, hogy egy évet eredményesen versenyezzen a Drift Mastersben vagy a Formula D-ben.
PISKOLTY KEVIN
Piskolty Kevin a tavalyi PRO kategóriában elért harmadik helyével és a Trackwood Drift Festivalon nyújtott fantasztikus, negyedik helyével érdemelte ki, hogy itt most helyet kapjon. Elmondása szerint eddig ő is erre a negyedik helyre a legbüszkébb drift pályafutása során. Kevint 11 évesen fertőzte meg a drift, akkor ülhetett be J1-be egy R33 Skyline-ba és érezhette át, hogy mitől annyira csodálatos ez a sport. Kevin először 2017-ben indult el drift versenyen, ahol azonnal egy harmadik helyet szerzett meg. Kevin nagyon sok pilótára felnéz, de első számú példaképe James Deane. „Hihetetlen, ahogy űzi ezt a sportot!”
VIGH CSABA
Csabi egészen kicsi kora óta imád keresztbe menni, amikor megtanult vezetni, akkor is az volt az első dolga, hogy „kifaroltassa” az autót. Ha úgy vesszük nem is tudta még akkor, hogy valójában már driftel. J Talán nem véletlen, hogy az egyik nagy kedvence Mad Mike. Csabi először komolyabb versenyen 2013-ban indult el. Sok-sok izgalmas és eredményes versenyen van már túl Csabi, de a legszívesebben a 2018-as év első versenyére emlékszik vissza: „Az akkor újonnan épülő versenyautóm nem készült el időben és a régi, de anno tündöklő technikával kellett a rajthoz állnom! Mint tudjuk ez az E30-as BMW-m volt, ami akkor a profi mezőny leggyengébb autójának minősült! De hála a szerencsének és a rutinomnak sikerült megnyernem a versenyt, ami teljes mértékig azt bizonyította, hogy nem mindig a lóerő és a technika van előnyben! És talán büszke lehetek a három bajnoki címemre is…”
ZAMECZ NORBI
Zamecz Norbi 2006-ban Kecskeméten találkozott először a drifttel, majd pár évvel később, 2013-ban Tökölön ő is rajthoz állt. Zami rengeteg versenyen megmérette már magát, sokat járt külföldi és magyar futamokon egyaránt. A Drifting.hu által 2018-ban szervezett Lada Gálán elért győzelmére a legbüszkébb mégis, hiszen itt, bár nagyon sok jó pilótával került össze, mindig egyhangú pontozással sikerült továbbjutni az összes csatából. Norbinak igazi példaképe nincs: „Úgy gondolom, hogy mindenkinek van olyan hibája, amit nem szeretnék példaként magam elé helyezni, inkább lennék egy olyan ember, aki tényleg én vagyok, más hibákkal. Viszont nagyon sokan vannak, akiktől sok mindent szeretnék eltanulni, ezek közül tudnám kiemelni James Deane-t és Michelisz Norbit. Mindketten hihetetlen nagy áldozatokat hoznak a sport miatt, a végtelenségig gyakorolnak, küzdenek a céljaikért és rendkívül tehetségesek.”
NAGY RÓBERT „BIGGY”
Biggyt senkinek sem kell bemutatnunk, színes egyéniség a driftben (is). Ebbe a válogatásba azért került bele, mert hosszú évek után, 2018-ban megtörte az átkot és dobogóra tudott állni a Trackwood Drift Festivalon egyedüli magyarként. 2002-től rallyzott, majd 2009-ben vett részt az első drift versenyén, amit azonnal meg is nyert. Két példaképe van autósport terén: Nagy Imre „Áci” (rally és rallycross) és Kristaps Bluss (drift). Két kedvenc versenye is van, amire szívesen visszaemlékszik: „Az egyik a Nagybányán (Romániában) megszervezett utcai verseny 2014-ben, ami egy szenzációs futam volt, elmebeteg pilótákkal és olyan komoly szervezéssel, ami örök nyomot hagyott bennem! Talán azért is maradandó az emlék, mert sikerült megnyernünk ezt a versenyt, de ettől függetlenül tökéletes volt minden! Nagyon szeretek Romániában versenyezni! A másodikat szerintem nem kell megmagyarázzam, a 2018-as TRACKWOOD! Hát az egy felejthetetlen verseny volt! Magának a versenynek is van egy különleges esszenciája, amit át kell élni mindenkinek! Az csak hab a tortán, hogy sikerült a dobogó harmadik fokáig jutnunk, ahol olyan versenyzők állhattak eddig, akik valódi világsztárok lettek azóta!”
Mind az öt pilótától megkérdeztük, hogy min kellene ahhoz változtatnia, hogy még sikeresebb legyen. Érdekes válaszokat kaptam…
Magyar Tomi: „Ami a legjobban hiányzik a jobb eredmények eléréséhez az 200-300 lóerő a motortérből…”
Piskolty Kevin: „Ahhoz, hogy még sikeresebb legyek, eszméletlen sokat kell még edzenem a tapasztalatszerzés miatt! Igyekszem minél többet mozogni, pl. úszni, futni, hogy ne csak fejben, hanem fizikálisan is a toppon legyek! Idén erősebb is lesz az autóm, ami azt jelenti , hogy azt is meg kell még szokjam... Úgy gondolom, ezek a fontos dolgok visznek majd közelebb a nagyobb sikerekhez!”
Vigh Csabi: „Szerintem a siker kulcsa az, hogy higgy magadban és abban, amit csinálsz. Ha mód van rá, akkor tedd oda magad maximálisan! Itt minden fejben dől el, és ha ezek megvannak, akkor már nagy baj nem lehet!”
Zamecz Norbi: „Sokkal többet kell foglalkoznom a közösségi médiával, sajnos nem jut el elég emberhez a mi kis tevékenységünk, illetve ha ez sikerült és megnövekszik a keretünk, amiből költekezhetünk, lényegesen több edzésen és versenyen vennék részt. Szinte minden gond megoldódna, ha a teljes időmmel a sportra tudnék koncentrálni.”
Nagy Robi „Biggy”: „Valahogy összeharácsolnék nagyon sok pénzt... Azt gondolom, hogy sokunknál ez a faktor szab gátat a valódi kitörés felé! Kicsi ország, kicsi pénz, kicsi foci!”