DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap

Turbó

A méret a lényeg: Nagyobb turbót akar a Honda

Az új F1-es gyártó hajtáslánca jelentősen elmaradt a többiekétől, a hátrány nagy része pedig a kis térfogatú turbófeltöltőtől származik, amely a belsőégésű motorra és MGU-H-ra is visszahatott.

részletek

Szám szerint – Eltűrt, betiltott, aztán meg kötelező!

A turbómotorok sikertörténete egészen egyedülálló kimutatásokra ad lehetőséget. Használatuk ugyanis bejárt minden szélsőséget. Kezdetben önkéntes volt, később eltűrt. 1989-től kifejezetten tilos volt turbóval menni, majd 2014-től már kötelező.

részletek

"Néhány száz lóerő nem old meg semmit"

A népszerű kiscsapat névadója, Giancarlo Minardi szerint nem azzal kellene kezdeni az F1 nézettségének növelését, hogy technikai fronton hoznak változásokat - úgy véli, az 1000 lóerő csak jól hangzik, hatása nem sok lesz.

részletek

Olcsó, erős, hangos motorok jöhetnek 2017-től

Az F1 első embere, Bernie Ecclestone ezúttal olyan nézeteknek adott hangot, amelyekkel sokan egyetérthetünk. Egy hét múlva már többet tudunk arról, hogy merre tart a Formula-1 a következő években.

részletek

Fejezetek az F1 történetéből: A hűtött benzin

Történetünk 1984-ben kezdődik, amikor a F.I.S.A, tehát az autósport irányítótestülete betiltotta az F1-es versenyeken az újratankolást, és 540 kg-os minimumsúlyt írt elő az autóknak.

részletek

Új motorok jöhetnek az F1-ben 2016-tól

Bár konkrétumokról még nem állapodtak meg, a tegnapi genfi csúcstalálkozón kijelölték a követendő útirányt: új, hangosabb, erősebb, olcsóbb motorok jöhetnek a 2016-os szezontól.

részletek

Ecclestone 2016-ra hibrid szívómotorokat akar

A hibrid rendszereket nem dobná ki az F1-ből, a hathengeres turbóktól viszont megszabadulna Bernie Ecclestone, aki 2016-ra már ezer lóerős szívómotorokat szeretne látni. A csapatokon múlhat.

részletek

Ecclestone 2016-tól száműzné a turbókat

Bár az új hajtásláncot ért év eleji kritikák a szezon során fokozatosan elhalkultak a közvéleményben, Bernie Ecclestone mégis azt forralja, hogy hamarosan visszahozza az akár V10-es szívómotorokat, aminek szerinte a csapatok is örülnének.

részletek

Horner szerint a V6-os ikerturbó a megoldás

Kissé meglepő ötlettel állt elő Christian Horner Abu Dhabiban: szerint a hathengeres ikerturbó jelentheti a jövőt az F1 számára, méghozzá a költségeket csökkentő standard ERS használatával.

részletek