DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

"Néhány száz lóerő nem old meg semmit"

A népszerű kiscsapat névadója, Giancarlo Minardi szerint nem azzal kellene kezdeni az F1 nézettségének növelését, hogy technikai fronton hoznak változásokat - úgy véli, az 1000 lóerő csak jól hangzik, hatása nem sok lesz.

Újabb szereplő szólalt meg az ezer lóerős motorok ügyében – Giancarlo Minardi egykori csapatvezető a Crash.net-nek adott nyilatkozatában kifejtette, hogy a Forma-1 tévúton jár, ha az irányítói szerint a teljesítménynövelés egy csapásra megoldja a sportág összes problémáját.

„A motorokkal kapcsolatos költségek csak egyre nőttek az idők során: nekünk, kicsiknek kellett megfizetni a nagyok pazarlását a turbókorszakban, aztán később a szívómotorok költsége is emelkedett, mert éppen csak egy futamig bírták, aztán pedig akkor is, amikor csak limitált számú erőforrást használhattunk egy évben.”



Minardi gyors elemzést is végzett ez első teszt kapcsán: „A Honda nyilvánvaló problémái ellenére a mérnökök óriási javulást értek el a motorokkal kapcsolatban. A Mercedes hajtóművei 4300 kilométert tettek meg, ami annyi, mintha valaki egy egész szezont lefutott volna. A hatékonyság ilyen mértékű javulásához a költségeket 5-6 millió dollárról 18-21 millióra kellett növelni évente. Meddig lehet limitálni a használatukat, ha háromszorosára nő az előállítási költségük?”

„Ezek a technológiák hátrányosan érintették a két csődöt mondó alakulatot, de többen is nyilvánvaló problémákkal küzdenek. Az 1000 lóerős motorok bevezetése pedig csak még drágábbá tenné a fejlesztéseket, amit már ők sem tudnának megfizetni. Ráadásul a sportágnak élen kell járnia a szériaautókban használatos technológiák kifejlesztésében is – az átlagembereknek pedig nem lesz pénzük erre, ha egyre drágábbá válik a sport.”

Az egykori csapatvezető hozzátette, hogy az 1000 lóerő nem jelentene egyből megoldást. „Honnan tudhatnánk, hogy ez azonnali gyógyírt jelent majd? Persze, a nyolcvanas években nagyobb volt a show, de ott az emberek is közelebb voltak a Forma-1-hez. Először ezen kellene változtatni, és csak utána gondolkodni, hogyan lehet technikai fronton javulni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: