A motorgyártók és Charlie Whiting jövő pénteken, február 6-án tárják Bernie Ecclestone és a Stratégiai Csoport elé az új Formula-1-es erőforrások koncepcióját. Az Auto Motor und Sport ennek kapcsán megkérdezte a sportág első emberét, hogy mit gondol a jelenlegi erőforrások lecserélésének kérdéséről.
Bár Ecclestone maga nem bánná, ha már jövőre száműznék a jelenlegi motorformulát, ő is tisztában van vele, hogy legkorábban két év múlva van esély erre, azaz 2016-ban még a jelenlegi, 1,6 literes V6-os turbók zúghatnak az autókban. Az elmúlt időben sokat emlegetett, bűvös 1000 lóerős szám persze az F1 mindenható urának is tetszene, sőt, ennél kicsit többre is vágyna:
„Egy Formula-1-es motornak ennél az 1000 lóerőnél jobban kell teljesítenie. És hangosnak kell lennie, méghozzá annyira, hogy az emberek azonnal tudják, hogy ez egy Formula-1-es erőforrás” – mondta Ecclestone, akit személy szerint a technikai megvalósítás nem foglalkoztat: „Ha ezt turbómotorokkal is elérhetjük, akkor lehet turbó is. Ahogy a hengerek száma sem érdekel.”
S hogy mit szeretne még a Formula-1-től? Tűnjön el az üzemanyagkorlát, a hibridrendszer legyen a mostaninál egyszerűbb, az ügyfelek ne fizessenek évi ötmillió eurónál többet az erőforrásokért, az autókra széles, 13 inches abroncsok kerüljenek, ne ítéljék meg ennyire szigorúan az előzés közbeni szabálytalanságokat, a versenyzők pedig kevesebb utasítást kapjanak a bokszutca faláról.
Biztosak vagyunk benne, hogy ezúttal sokan egyetértenek Mr. E szavaival...