DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 21. kedd
F1

Ecclestone 2016-tól száműzné a turbókat

Bár az új hajtásláncot ért év eleji kritikák a szezon során fokozatosan elhalkultak a közvéleményben, Bernie Ecclestone mégis azt forralja, hogy hamarosan visszahozza az akár V10-es szívómotorokat, aminek szerinte a csapatok is örülnének.

Az új V6-os turbókról eleinte azért voltak rossz véleménnyel a pályák képviselői és a nézők is, mert a hangjuk jóval visszafogottabb lett, mint a korábbi évtizedekben használt erőforrásoké, ezzel pedig kétségtelenül elveszett a sport egy jellegzetessége, a motorok védjegyévé váló süvítés.

Persze a helyzet koránt sem olyan drámai, mint azt eleinte az aggódók lefestették, az év végére a többség megszokta az új viszonyokat, és már-már olyan érzés, mintha az autóknak világéletükben ilyen hangjuk lett volna. Persze nem Bernie Ecclestone szerint.

uprs34laef



A FOM elnöke egy csütörtökön tartott sajtótájékoztatón elmondta, tervbe vette, hogy 2016-ra száműzi a hang elfojtásában nagy szerepet játszó turbót és visszahozza a szívómotorokat. Az ötletet persze a csapatoknak kell megszavazniuk, de a 84 éves üzletember nem tétlenkedik, a Stratégiai Csoport elé viszi azt idei utolsó, december 18-i gyűlésükön.

Arra a kérdésre, hogy V8-as vagy a 2005-ig használt V10-es erőforrásokra gondolt-e, Ecclestone így felelt: „Ez rajtuk múlik.” Hozzátette, hogy noha a jelenlegi hibrid rendszereket is megcsonkítanák, az autók továbbra is használnák az idei év előtt köztudatban lévő KERS-t, míg a motorok nevéhez elképzelése szerint kötelezően hozzá kellene tenni a „Hibrid” szót, ezzel gondoskodva arról, hogy a sport innovatív technológiájáról kialakult nézeten ne essen csorba.

És hogy mennyire örülnének ennek a motorgyártók? Elvégre a Mercedes is évek óta a turbókorszakra alapozott, a Honda emiatt érkezett és éppen csak elkészítette első ilyen erőforrását, míg a Volkswagent is ez a technológia érdekelheti. Ecclestone szerint azonban a gyártóknak nem kellene hazudniuk önmaguknak: „Számukra egy igazi álom lenne, ha egy szívómotort építhetnének, amit felfejleszthetnének 1000 lóerőig” - vélekedett.

A FOM elnökét még annak a gondolata sem riasztja vissza, hogy a Mercedes esetleg hátat fordítana az F1-nek ebben az esetben. „Ígyis-úgyis bármikor megtehetik, amikor csak jónak látják. A múltban láthattuk, hogy a gyártók így viselkednek, de engem meglepne, ha kiszállnának."

"Viszont máris feltehetjük a pénzünket arra, hogy a Mercedes nyeri a jövő évi bajnokságot, és igazából nem ilyesmire törekszünk a sportban."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: