A tegnapi genfi F1-es csúcstalálkozó legfontosabb témája a Formula-1 jelenlegi motorszabályának átalakítása volt. Bár egyelőre konkrétumokban még nem sikerült megállapodni, az Auto Motor und Sport beszámolója szerint kijelölték az útirányt: a 2016-os szezontól kezdve hangosabb, erősebb és olcsóbb motorokra van szükség a királykategóriában – a cél ezer lóerő és maximum 10 millió eurós költség csapatonként. A konkrét megoldási javaslatok kidolgozására egy szakértői csoport januárig kapott időt.
A jelenlegi motorkoncepcióról bár annak kidolgozásakor hosszú távon is jó megoldásnak tűnt, összességében kijelenthető, hogy megbukott. Az erőforrások túl drágák, túl bonyolultak, igen kevéssé népszerűek, ami a korlátozott fejlesztési lehetőségekkel együtt azt jelenti, hogy az innovatív technológia ellenére sem különösebben vonzóak a gyártók számára, arról nem is beszélve, hogy az elharapózó költségek hozzájárultak az F1 pénzügyi válságához, mely két csapatot is elsöpört.
A Bernie Ecclestone által felvázolt koncepcióval, miszerint erősebb és olcsóbb motorokra van szükség a jelenlegi koncepció megtartásával, minden csapat egyetértett. A teljesítmény növekedésével ráadásul a hangzás is javulhat, ami nagyban hozzájárulhat az F1 megcsappant népszerűségének javításához. Az, hogy ezzel együtt olcsóbbak legyenek a motorok, úgy érhető el, hogy egyes elemeket, így például az akkumulátorokat egységesítik, ami határozottan csökkentheti a költségeket.
A csapatok egyúttal abban is megegyeztek, hogy a következő, 2015-ös szezonban összesen négy erőforrást használhat majd minden versenyző – korábban arról volt szó ugyanis, hogy a 21 futamos versenynaptár miatt az idei évhez hasonlóan öt egység áll majd minden pilóta rendelkezésére. Ez a lépés szintén a költségek csökkentését szolgálja. A Ferrari és a Renault által javasolt változtatást, melynek értelmében azok a motorgyártók, akik a február 28-i homologizációig nem használták ki a 48 százaléknyi módosítási lehetőséget, a fejlesztést szezon közben is befejezhetik, szintén elfogadták.