Szabályok
„Tűrhetetlen volt” a rengeteg rádiózás
Az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting kifejtette az okokat a csapatrádió korlátozása és az időmérő edzés rendszerének megváltoztatása körül. Szerinte nincs mitől tartanunk, a küzdelem ezektől csak izgalmasabb lesz.
részletekSzokatlan hibával kezdte az évet a Force India
A Force India már Melbourne-ben elesett a szezon során felhasználható két túlórázási lehetőség egyikétől, amikor egy figyelmetlen munkatársuk rossz időpontban tette be a lábát a pályára.
részletekButton: Hogy fogják ezt mind ellenőrizni?
Komoly lehallgatócsapatra lesz majd szükség, ha az FIA a pilóták felé irányuló összes rádióüzenetet nyomon akarja követni, gondoskodva a szabályok betartásáról - véli Jenson Button.
részletekFuturisztikus külsőre váltana a Formula-E
Jó esély van rá, hogy már az idén startolós harmadik szezonra alaposan átalakul az elektromos sorozat versenyautóinak kinézete, amellyel a jövő együléses modelljeit alkotnák meg.
részletekTovább szigorították a rádióhasználatot
Az FIA a korábbinál is komolyabb szigorítást jelentett be az Ausztrál Nagydíjat megelőzően a csapatrádiós üzenetekre vonatkozóan: itt vannak a legújabb módosítások.
részletekÍgy fest majd pontosan az új időmérő edzés
Most már tényleg hivatalos, hogy megváltozik az F1-es kvalifikációk lebonyolításának menete az idei szezonnyitótól fogva. Az FIA közzétette a másodpercre lebontott pontos szabályzatot.
részletekEzért lesznek izgalmasabbak az idei F1-es futamok
Az előszezoni tesztek és néhány frissen meghozott szabályváltozás forgatagában kevés szó esett eddig egy tavaly elfogadott módosításról: a pilóták és a csapatok közötti rádiókommunikáció a versenyeken minimálisra csökken.
részletek„Lewis előbb olvasson e-mailt, aztán kritizáljon”
A rajongói kérdőívekkel komoly szabályváltozásokat akadályozott meg a GPDA, a pilóták véleményét pedig igenis kikérték az új időmérővel kapcsolatban. Alex Wurz érdekes háttérinformációkat fed fel.
részletekFordulat: Ausztráliától újul meg a Q1 és Q2?
Megérkezett az új F1-es időmérős tervezet legújabb variációja: Bernie Ecclestone maga kezeskedett afelől, hogy már a szezonnyitón be tudják vezetni a kieséses rendszert – egy „kis” módosítással.
részletekAlonso: Ezekkel az autókkal 50 éves korunkig is versenyezhetnénk
Fernando Alonso szerint a jelenlegi F1-es autók vezetése annyira alacsony megterhelést jelent, hogy még ő is további másfél évtizedig elboldogulna a sportban. Ám ha nem élvezi, biztosan nem marad.
részletek"Zűrzavar lesz", ha marad az üzemanyaglimit
Az új szabályok és a régi korlátozások együtt nem működhetnek 2017-től, int a Renault technikai igazgatója, aki szerint muszáj lesz megszabadulni az üzemanyagra vonatkozó 100 kilogrammos határértéktől.
részletekSenki nem tudja az F1-ben, hogy mi kell az előzésekhez
Fájdalmas igazságról rántotta le a leplet az F1-es mezőny egyik legrutinosabb technikai vezetője, Pat Symonds. A rajongók több előzést akarnak látni, de a sportban senki sem tudja, hogyan lehet ezt elérni.
részletek