A halo egyik fő problémája a versenyzők szerint (az esztétikai visszásságok mellett) egyértelműen az, hogy több irányban is zavarja a kilátást. Egyes pilóták panaszkodtak, hogy a visszapillantó tükörben sem látnak annyit, mint a fejvédelem bevezetése előtt.
A szabályok megengedik, hogy a tükröket a halóra rögzítsék, ennek megfelelően a Ferrari ki is fejlesztett egy nem túl elegáns, de annál hatékonyabb módszert. Barcelonában így „szabályosan” gurult pályára a két vörös autó, ám azzal nem számoltak, hogy a regulák tiltják, hogy a tükrök rögzítésére szolgáló elemek segítsék a versenyautó aerodinamikáját.
Márpedig a Scuderia kis szárnyacskákat formázott a tükrök felfüggesztésére szolgáló elemekből, így Barcelona után máris tiltólistára került a forradalmi újítás. Monacóban újra a régi elhelyezést alkalmazta az olasz istálló. Most kiderült, hogy nem csak a Ferrari mérnökeinek fejében fordult meg a trükkös megoldás, hanem a Renault-nál is.
Igaz, a franciák nem jutottak el a megvalósításig, hanem csak a tervezésig. A Renault ötlete szerint egy hosszúkás szárnyacska húzódott volna a halo előtt, ennek két végén lettek volna rögzítve a tükrök. A csapat kezében volt a 3D-s nyomtatással készült koncepció Spanyolországban, de mivel azt tapasztalták, hogy a Ferrari megoldását elkaszálták, nem is vitték tovább a dolgot, mivel a franciáknál még egyértelműbb volt az aerodinamikát segítő szárny jelenléte.
„Egy gyorsan elkészített prototípusunk már volt, most pedig vizsgáljuk a különböző lehetőségeket, hogyan tervezzük át, hogy a tükrök mégis a halóra kerüljenek. Minden istálló keresgél, hogyan tudná a karosszéria új elemét hasznosabbá tenni, ez mindig különleges feladat. Pedig a hatása vélhetően egészen csekély lesz” – nyilatkozta Nick Chester, a Renault technikai igazgatója.