Mint arról mi is beszámoltunk, a csapatok és a Formula-1 döntéshozói április utolsó napján megállapodtak arról, hogy a következő szezonra módosítják az első és a hátsó vezetőszárnyakra, valamint további légterelő elemekre vonatkozó szabályokat annak érdekében, hogy megkönnyítsék az autók számára egymás követését, és így az előzést is. Az FIA szakembere, Nikolas Tombazis a minap elárulta, az előzetes számítások alapján az autók tempója nagyjából körönként 1,5 másodpercet fog lassulni.
„Ezt egy kicsit komikusnak tartom” – jellemezte a helyzetet Sebastian Vettel a Spanyol Nagydíj időmérője után, amikor szembesítették ezzel a számadattal. „2009-ben még az volt a szlogen, hogy csökkentsük az aerodinamika hatását, és tegyük ezáltal jobbá a versenyeket. Szerintem azzal sem sok változott. Aztán azt mondtuk, hogy az autók túl lassúak, növeljük az aerodinamika szerepét és tegyük látványosabbá az autókat. Most pedig ismét vissza akarjuk őket lassítani. Kicsit olyan, mintha Amerikába menet útközben százszor irányt váltanánk.”
Egyetért a némettel Lewis Hamilton is, aki Barcelonában őrületes tempóval, a tavalyi legjobb időn is három másodpercet javítva szerezte meg a pole-t a Spanyol Nagydíjra - az idei látványos gyorsulást jórészt a téli újraaszfaltozásnak tulajdonítják.
„A határokat akarjuk feszegetni. Az idei év egyik izgalmas eleme éppen az, hogy rekordokat döntünk. Hihetetlen, hogy milyen technológiával rendelkezünk, és hogy mi mindenre vagyunk képesek általa. Legalább ugyanilyen gyorsaknak kellene maradnunk a jövőben is, és úgy tenni jobbá a versenyzést” – fogalmazta meg elvárásait a címvédő.
Végül még Vettel hangot adott frusztrációjának is, ami abból fakad, hogy meglátása szerint folyamatosan a versenyzők feje felett próbálnak dönteni az F1 jövőjéről, miközben az ő véleményükre senki sem kíváncsi. „Szerintem minket kellene megkérdezni arról, hogy mire van szükségünk az előzéshez. Nem állítom, hogy mindent tudunk, hiszen fogalmunk sincs arról, hogyan kell megépíteni egy autót, viszont arról csak nekünk vannak ismereteink, hogy milyen érzést nyújt az autó, hogyan kell vezetni és milyen tényezők hátráltatnak minket az előzésben. De minket sohasem kérdeznek meg.”