DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A csapatok kíváncsiak a veszélyesebb F1-re

2021-től betiltják a gumimelegítőket az F1-ben, ami egy vitatott döntés az FIA részéről: bár a mérnököket és a pilótákat kihívások elé állítja, de ugyanígy veszélynek is teszi ki őket.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, az FIA két változtatást is hivatalosnak nyilvánított a Formula-1 2021-es szezonjára: egyrészt 18 collosra cserélik a most még 15-ös átmérőjű kerekeket, másrészt betiltják a gumimelegítő paplanok használatát. A csapatok érdeklődve várják az új érát, amely többek szerint pozitív, ám kihívásokkal teli változást jelent.

„Biztos vagyok benne, hogy a beszállítóval olyan egyezség születik, amelynek köszönhetően gumimelegítő nélkül is biztonságos abroncsok kerülnek legyártásra” – nyilatkozta Bob Bell, a Renault technikai részlegének vezetője. „Számos kategóriában tiltott a gumimelegítők használata, szóval nem látom akadályát, hogy az F1-ben ez miért ne működne” – magyarázta a szakember, aki azt is hozzátette, hogy az új előírások teljesítése „nem ötperces munka” lesz, akármelyik gyártó is nyeri el a pályázatot.

gumimelegito-paplan



A Williams technikai igazgatója leginkább az autó körül serénykedő szerelőket fogja hiányolni. „Kedvelem a rajtrács különböző eszközökkel színesített látványát, amibe a gumimelegítő paplanok is beletartoznak. Ezek azt a benyomást keltik, hogy az F1 egy technológiailag fejlett ékkő a motorsport csúcsán, így ebből a szempontból hiányozni fognak a paplanok. Ha viszont szélesebb hőmérsékleti tartományban működő abroncsokat eredményez a szabályváltozás, akkor egy pozitív dologról beszélhetünk” – nyilatkozta Paddy Lowe.

A Red Bull technikai igazgatója egy érdekes kihívásra hívta fel a figyelmet, amellyel a gyártónak kell majd szembenéznie: „Mérnöki szemszögből a változás mindig érdekes. Biztos vagyok benne, hogy találunk olyan apró trükköket, amelyeket alkalmazva az autó a lehető legjobban bánik majd a gumikkal. A gyártó azonban az extrém nyomásváltozás miatt jelentős hívások elé néz: az előmelegítetlen gumi 30 °C-os kezdőhőmérsékletről 100 °C fölé melegedhet, ráadásul a többi kategóriához képest magasabb terhelésnek tesszük ki az abroncsokat” – tette hozzá Pierre Waché.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: