DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap

Defekt

Azonnal összeütközött a két Haas

Tovább tart az amerikai istálló vesszőfutása, a Brit Nagydíjon sem termett számukra babér. Bár bíztak a versenytempóban, alig néhány méter után a két pilóta összekoccant és mindketten kiestek.

részletek

Zanardi: Ha tíz lábam lenne, akkor sem vezetnék úgy, mint Farfus

Teljesen más utat járt be a két BMW M8 a Daytonai 24 óráson. Augusto Farfusék megnyerték kategóriájukat, Alex Zanardiék egységének viszont komoly gondjaik adódtak, az olasz így is elégedett.

részletek

Hamilton fent, Bottas lent

Bár idén elképesztő balszerencse üldözte Valtteri Bottast, tagadhatatlanul gyengébb teljesítményt nyújtott, mint ötszörös világbajnok csapattársa. Hol ment el ennyire ez a szezon?

részletek

Bottas: Bakuban úgy sírtam, mint egy kisgyerek

Valtteri Bottas beismerte, hogy a bakui kiesése után úgy sírt, mint egy kisgyerek. Három körrel a vége előtt kapott egy kegyetlen defektet, a szezonban pedig egy győzelmet sem tudott így aratni.

részletek

Wolff elárulta, mi volt a Mercedes 2018-as mélypontja

Újabb két világbajnoki cím, ráadásul a szezon vége előtt - a Mercedesnek nincs oka panaszra a 2018-as évet illetően, ám volt egy olyan pillanatuk, melyet legszívesebben örökre elfelejtenének.

részletek

Kis odafigyelés kell csupán a biztonságért cserébe

Amikor elérkezik a téli vagy a nyári abroncsok cseréjének az ideje, akkor számos autótulajdonos választása esik a hagyományos típusok helyett a defekttűrő abroncsokra. Hasznuk megkérdőjelezhetetlen. Alapvető céljuk, hogy biztonságot és defekt esetén is további mobilitást biztosítsanak, de van néhány tényező, amiről a leendő tulajdonosoknak vásárlás előtt érdemes tudnia. Ebben nyújtanak segítséget a Hankook szakértői.

részletek

Alonso szinte hősnek kiáltotta ki magát

A spanyol F1-es pilóta dupla defekttel vánszorgott vissza csapatához az Azerbajdzsáni Nagydíj első körében, hogy aztán a káoszon keresztülverekedve magát hetedik helyen vigye célba a MCL33-ast.

részletek

Megjött a járdán parkoló autósok rémálma

Ahogy ráhajt valaki a Catclaw nevű szerkezetre, azonnal defektet kap, így kicsit sem éri meg a járdán parkolni - sőt, a tervezők szerint ez akár terrortámadások esetén is hasznos lehet.

részletek

A téli utakon veszélyes a defekt!

A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23%-a sötétedés után következik be, 50%-a pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon éri az autósokat, ami a lecsökkent látótávolság és a hosszabb esték miatt télen fokozott veszélyforrást jelent a vezetők számára. Új téli abroncs vásárlásakor ezért érdemes defekttűrő abroncsot felszereltetni gépjárművünkre. A cserével késlekedő gépkocsi tulajdonosoknak az idén azonban nemcsak a gumiszervizben kell többet fizetniük az új abroncsokért, de akkor is, ha webáruházból rendelik azokat.

részletek

A Pirelli nem aggódik a vibrációk miatt

Éjszakába nyúló vizsgálat után az F1 gumiszállítója megállapította, nem kell aggódni az időmérőn látott furcsa jelenség miatt, ám néhány csapat ennek ellenére sem lett megnyugtatva. A Red Bull óvintézkedéseket tesz.

részletek

Hamilton a defektek után félgőzre váltott

Lewis Hamilton drasztikusan visszavett a tempóból, amint értesült a Ferrarik defektjéről, nehogy a Mercedes is úgy járjon a hasonlóan elkopott gumikon, mint a nagy riválisok.

részletek

Életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs

Tízből négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt. A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul úgy, hogy minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban – derül ki a Bridgestone Magyarország kutatásából. A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a „túlélési idő” átlagosan mindössze 20 percre tehető. Az autósok biztonságát segíti a Bridgestone új, DriveGuard abroncsa, amellyel defekt után még akár további 80 kilométert is mehetünk 80 km/órás sebességgel, így baj nélkül hazaérhetünk, vagy felkereshetjük a legközelebbi gumiszervizt. A DriveGuard abronccsal a gépjármű defekt esetén is irányítható marad, így ez a váratlan esemény nem jelent közlekedésbiztonsági kockázatot.

részletek