Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 22. kedd
F1

Hamilton törmelékre gyanakszik, vizsgálódik a Pirelli

A futamot kvázi három keréken megnyerő brit szerint Raikkönen szárnydarabjai okozhatták a gumi meghibásodását a hajrában. A Pirelli alapos és gyors vizsgálatot tervez a napokban.

Drámai utolsó köröket hozott a Formula-1-es Brit Nagydíj: előbb Valtteri Bottas kapott bal első defektet, majd nem sokkal később Carlos Sainz, végül pedig a csapattárs Lewis Hamilton is „követte a példáját”. Hamiltonnak végül szerencséje volt azzal, hogy az utolsó kör felénél vált le a futófelület, így pont be tudott evickélni a célba az első helyen, minden idők egyik legbizarrabb módon született győzelmét aratva. Amikor a leintés után arról kérdezték, szerinte mi okozhatta a defektet, a hatszoros világbajnok törmelékekre gyanakodott:

hamilton-defekt-britgp-dppi-1



„Érdekes lesz, hogy mire jutnak, mert nyilván látják olyan szempontból is a futófelületet, hogy mi okozta a hibát” – utalt a Pirelli vizsgálatára Hamilton, akit a Motorsport.com szaklap idéz. „De meggyőződésem, hogy talán törmelék volt. Rengeteg törmelék volt a pályán: volt egy autó előttem, talán Kimié, ami elveszítette az első szárnyát, méghozzá pont előttem az egyik körben. Még a biztonsági autós fázis idejéből is maradt rengeteg törmelék a Maggotsban és a Beckettsben, nem hiszem, hogy azokat letakarították. A gumik remekül működtek, addig a pontig tudtam volna nyomni és a végén is jó tempóra lettem volna képes.”

Ahogy Hamilton is utalt rá, a Pirelli alapos kivizsgálást fog végezni a hibasorozat után, Mario Isola, a gumicég F1-es projektvezetője nem is akarta még megtippelni a problémák okát: „Korai még következtetéseket levonni. Lehet, hogy túlságosan elhasználódtak a gumik, hiszen 38 kör alatt ezen a pályán azért eléggé komoly a kopás, de nem mondom azt, hogy ez volt a problémák oka. Lehet, hogy törmelék volt, hiszen voltak darabok Kimi szárnyából az aszfalton és még más törmelékek is. Ezért is akarjuk megvizsgálni nemcsak a meghibásodott abroncsokat, hanem a futam végén használt többit is, hogy találunk-e vágásokat vagy bármit, ami utalhat arra, hogy mi is történt. Nem akarunk semmit kizárni, teljeskörű vizsgálatot akarunk, mert nagy hiba lenne bármilyen lehetőséget kizárni, minden eshetőséget számításba kell vennünk.”

Isola hozzátette: a gumikkal kíméletlenül bánó silverstone-i pálya miatti kopás- és elhasználódásmérték mindenképp szerepet játszhatott abban, hogy az abroncsok sérülékenyebbek voltak a hajrában. A szakember tudja, hogy gyorsan kell lefolytatniuk a vizsgálatot, hiszen néhány nap múlva a 70. Évfordulós Nagydíjra ugyanezen a pályán kerül sor, ezért abban bízik, hogy legkésőbb keddre megszületik az eredmény. Azt ugyanakkor egyelőre nem tartja valószínűnek, hogy a defektek miatt változtatnának a kijelölt gumikiosztáson a következő hétvégére, amikor az egy fokozattal lágyabb abroncsokat tervezi szállítani a Pirelli a csapatoknak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?