Üzemanyag
A Red Bull még egy löketet kap Szingapúrban
A Red Bull versenyzői jó eséllyel rajtbüntetést kapnak Monzában, hogy Szingapúrban aránylag friss motort használhassanak. A nekik fekvő pályán most új üzemanyag is gyorsítja majd őket.
részletekSilverstone-ban már felturbózott üzemanyagot kap a Red Bull
A Formula-1-ben minden apróságnak szerepe van, így az üzemanyagnak is. A Red Bull istálló számára jó hír, hogy üzemanyagszállítója révén extra lóerőkhöz juthat a Brit Nagydíjon.
részletek„Most is a Mercedes-motor a legjobb”
Valtteri Bottas közelről tapasztalhatja meg a Mercedes-erőforrás erejét és biztos benne, hogy továbbra is veri a Ferrarit. A speciális, időmérős beállításban verhetetlen a német motor.
részletekLendületet vehet idehaza az alternatív üzemanyag
Az Európai Unió közlekedésinfrastruktúra fejlesztésére 2014-2020 közötti időszakban 22 milliárd eurós összeget biztosít a tagállamok számára. Ebből az első két évben 19,3 milliárd eurót kötöttek le a pályázók. „300 milliót kötöttek le az innovációs, vagyis zömében az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának fejlesztésére. Az MGKKE vezetésével benyújtott projektjeink ennek az összegnek 10 százalékát szerződték le, vagyis 30 millió euró érkezik Brüsszelből CNG és LNG töltőinfrastruktúra fejlesztésre, ami pont annyi, mint amennyit a többi kohéziós országból érkezett projektek együttesen el tudtak vinni” – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.
részletekA szennyvíztől a környezettudatos üzemanyagig
A szennyvizet környezettudatos módon üzemanyaggá kell alakítani. Ez a válasz a környezetünkkel szemben jelentkező két kihívásra, vagyis: hogyan lehet újrahasznosítani az egyre szűkösebb forrást, a vizet, és hogyan lehet alternatív energiaforrásokat találni, hogy meg tudjunk küzdeni azokkal a komoly szennyeződésekkel, amelyek miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be olyan városokban, mint Madrid és Párizs. Az Aqualia és a SEAT partnereként létrehozott új bio-üzemanyag gyártása és a felhasználása a benzin hajtású gépjárművekkel összehasonlítva 80%-kal csökkenti a széndioxid kibocsátást.
részletekÜzemanyag-fogyasztási aggályok az Ausztrál Nagydíj előtt
Noha a csapatok öt kilogrammal több üzemanyagot használhatnak versenyenként 2017-től, a mérnökök a Barcelonában tapasztaltak után továbbra is aggódnak az első hétvégék miatt.
részletekÍgy turbózza motorjait a Mercedes
A brackley-i F1-es istálló továbbra is első számú erőnek számít a száguldó cirkuszban, ehhez pedig egyik partnerük továbbra is első osztályú termékekkel fog hozzájárulni.
részletekA magyarok a benzinest szeretik
A legújabb, 2016-os felmérés eredményei szerint Magyarországon az autósok túlnyomó többsége, 82 százaléka továbbra is a benzinüzemű járműveket részesíti előnyben, bár ez az arány a korábbi felmérésekhez képest valamelyest csökkent, hiszen eddig 85-86 százalékos arányt regisztráltak. A gázüzemű, hibrid vagy elektromos meghajtású járművek aránya mindeközben statisztikailag továbbra sem kimutatható.
részletekÜzemanyaglimit: A Mercedes-motoros csapatok „elvből” nemmel szavaztak
Miután megszületett a döntés az üzemanyaglimit 5 literrel történő emeléséről, kiderült, hogy a Mercedes F1-es partnercsapatai egyöntetűen nemmel szavaztak a döntéshozatal alatt.
részletekMégis emelik az üzemanyaglimitet 2017-ben
A hosszú huzavona után a napokban elfogadott változtatások következményeképp a csapatoknak sikerült megállapodniuk arról, hogy az F1 egyik legnépszerűtlenebb szabályát is módosítsák jövőre.
részletekEmelni fogják az üzemanyaglimitet 2017-re
Úgy néz ki, az F1 egyik legnépszerűtlenebb szabálya is változni fog jövőre: a 100 kilogrammos limit emelésével azt akadályozzák meg, hogy a spórolásról szóljanak a versenyek.
részletekAz F1 baja az, hogy endurance akar lenni
Minden szép és napsütéses lenne a Formula-1-ben, ha a sport végre megszabadulna az üzemanyag-használatra vonatkozó korlátozástól, állítják a Renault-nál.
részletek