Nemrég a Formula.hu is beszámolt arról a határozatról, melyben az FIA 2017-től az eddigi 100 literről 105 literre emelte a versenyenként felhasználható üzemanyag mennyiségét az F1-es autókban. A döntés azért született meg, mert a nagyobb teljesítményű autóknak nagyobb lesz a fogyasztása is, ráadásul a zsetonrendszer várható eltörlése miatt a csapatok akár vadonatúj erőforrások tervezésére is álsásukat adhatják - ahogyan azt a Honda meg is teszi majd.
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója azonban nem örül a módosításnak, majd kifejtette, a brackley-i gárda partnercsapataival - Williams, Force India, Manor - együtt nemmel szavazott az üzemanyaglimit emelésére - azon egyszerű oknál fogva, mert ez nem függ össze a sport zöldebbé válásának törekvéseivel. „Claire Williams hozta fel ezt a témát a megbeszélésen - az egész világ a kibocsátási mutatók csökkentéséről beszél” - idézte Wolffot a Motorsport.com.
„Jelenleg ez történik, és kiléphettünk volna-e pusztán elvből az üzemanyaglimit 100 kilogrammról 105 kilogrammra történő emelése miatt? Ha a sportnak erre van szüksége, tegyék, de mi elvből nemet mondtunk rá. Tudtuk, hogy a miénk lesz az egyedüli négy ellenszavazat, és hogy veszíteni fogunk. De nem számít” - tette hozzá Wolff.