Mint ismert, a Formula-1-ben számos műszaki fronton folyik a fejlesztési verseny – még az üzemanyag és olaj is idetartozik. A csapatok szorosan együttműködnek olajipari partnereikkel, hiszen az üzemanyag tökéletesítésével is század-, tizedmásodpercek nyerhetők. A Renault, csakúgy, mint a McLaren, a Castrolt gyártó BP-vel dolgozik együtt, a francia motort használó harmadik csapat, a Red Bull partnere viszont a Mobil 1 forgalmazója, az ExxonMobil.
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff szerint nagy hiba, hogy riválisaik nem a gyári csapattal azonos terméket használnak, ellentétben az ő ügyfeleikkel:
„Az ExxonMobil képes arra, hogy csúcstechnikájú üzemanyagot készítsen, akárcsak a BP és a többi nagy játékos bármelyike. A stratégiai hiba az, hogy inkább egy kereskedelmi üzletet ütöttek nyélbe, ahelyett, hogy arra törekedtek volna, ugyanolyan specifikációjú üzemanyagot és olajat használjanak, mint a gyári istálló” – mondta a motorsport.com-nak Wolff, arra utalva, hogy a Renault-motorokból a BP termékeivel hozható ki a legnagyobb teljesítmény, így a Red Bull tempót bukik azzal, hogy saját útját járja.
„Ellenben a mi csapataink mindig is Petronast használtak, leszámítva a McLarent a múltban. Sosem volt ez kérdés, hiszen stratégiailag egy csapatnak azon kell lennie, hogy a gyári istállóval megegyező teljesítményszinten legyen, beleértve az ugyanolyan folyadékok használatát. Mindannyian ugyanazt az üzemanyagot használjuk, a motorjaink is arra az egyetlen specifikációra vannak kalibrálva. Más üzemanyaggal teljesen különböző finombeállításra van szükség. Ha különböző kalibrációkat használnánk a pályán, semmit sem tanulnánk belőle. Csak a saját életét nehezíti meg, aki mást használ. Ez egy filozófia” – támasztotta alá Wolff, miért jár rossz úton a Red Bull.