A szezon kezdetétől fogva problémái vannak a Renault teljesítményével a Milton Keynes-i gárdának, ám panaszaik továbbításán túl nem sokat tehetnek az ügy érdekében. Nem ez a helyzet az üzemanyaggal, aminek szintén közvetlen hatása van a leadott lóerők mennyiségére. Megbízták hát az Exxon Mobilt, és saját bevallásuk szerint olyan jó munkát végeztek beszállítójukkal, hogy egy év alatt a rajtrácson is mérhető előrelépést tettek e területen.
„Az Exxon Mobil üzemanyaga és kenőanyagai szemmel láthatóan hozzájárultak fejlődésünkhöz” – mesélte az Autosportnak a Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan. „2016 novemberéhez képest nagyjából egy rajtrácsnyit javult a teljesítményünk. A szezon során rendszeres fejlesztésekkel látnak el bennünket, legutóbb a Szingapúri Nagydíjon vethettünk be új üzemanyagot. Ennek egyértelmű hatása volt a teljes csomagunkra és Max [Verstappen] malajziai futamgyőzelmére.”
Monaghan elárulta, egy-egy ilyen fejlesztésnek a futamok számos aspektusára hatása van. „Versenykörülmények között az új üzemanyagnak mindig jelentős szerepe van a teljesítményben. Érintett az általános tempó, a biztonsági autós fázisok utáni újraindítások, bokszkiállások ki- és bevezető körei, vagy egyszerűen az, amikor a pilóta pozícióért küzd.”
A cég technológiai menedzsere, David Tsurusaki szerint a legutóbb bevezetett fejlesztéssel 0,5%-kal több teljesítmény nyerhető ki a Red Bull erőforrásaiból, ami csak az üzemanyag összetételének megváltoztatásával figyelemreméltó előrelépés. Bár a fejlesztések rendszeresen várhatóak az Exxon Mobiltól, idén ez volt az utolsó. „Most már következő szezonon dolgozunk” – vallotta be Tsurusaki. „Év végére el fogunk készülni a jövőre bevetendő első verzióval, így szinte egy teljes évünk lesz még minimum két továbbira.”