A nyers motorerőben a Red Bull az idei szezonban nem veszi fel a versenyt a Mercedesszel és a Ferrarival, mivel a Renault egyelőre mind lassabb, mind megbízhatatlanabb, mint riválisai, a Hondát kivéve. Monza szintén lóverseny-pálya, emiatt a bikáknak szinte esélyük sem lenne a dobogóra normál esetben. Szingapúr azonban más tészta.
A friss motoron kívül még a lassú kanyarokkal tűzdelt pályán az ExxonMobil teljesen új, fejlesztett üzemanyaga is segíteni fogja a Red Bullt. Harapósabban, gyorsabban fog működni a Renault-erőforrás, ezt pedig a sok kigyorsítást igénylő pályán megérzi majd Verstappen és Ricciardo is.
A Motorsport szaklap kérdésére David Tsurusaki, az ExxonMobil technológiai menedzsere erősítette meg a hírt. „Új típusú üzemanyagot szállítunk Szingapúrba. A tervek szerint haladunk, a tesztek biztatóak” – fogalmazott Tsurusaki. A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan is úgy véli, egyértelműen javulni fognak. „Egy jó motorerőt igénylő pályán a különbség várhatóan egy tizedmásodperc is lehet” – számolgatott a főmérnök.
„Ha Monacóban vagy, kicsit kevesebb, ha Spában, kicsit több is lehet. Legalább 1-2 hellyel előrébb juthatnak vele a rajtrácson a legtöbb pályán. A motorolajjal is sikerült haladást elérnünk, ez is további 5-6 századmásodperc előnyt jelent körönként” – dicsérte a legújabb fejlesztéseket a Red Bull szakembere.
„Idén már nem tervezünk több frissítést, a jövő évi motorhoz igazítjuk majd a következő keverékünket, ahhoz viszont szükségünk lesz a jövő évi motor néhány komponensére, hogy tesztelni tudjuk. Már készen is áll négy különböző üzemanyagunk a jövő évre, a tesztek eldöntik, melyik fekszik a legjobban a motornak. Aztán 2018-ban folytatjuk tovább a fejlesztéseket” – tette hozzá Monaghan.