Szélesebb, agresszívabb, menőbb, gyorsabb, látványosabb - ezek azok a jelzők, melyekkel a 2017-es Forma-1-es autókat címkézte a szakma azok bemutatása óta, és részben igazuk volt. Külsőre tényleg vagányabbak az idei modellek, ahogyan tempó szempontjából sincs mit takargatniuk: idén eddig minden helyszínen megdőlt a körrekord, köszönhetően a nagyobb kanyarsebességnek, és a rövidebb féktávoknak.
A pilóták az elmúlt években rengeteget panaszkodtak amiatt, hogy nem jelent számukra nagy kihívást a vezetés - a 2017-es autók ezen a téren javulást hoztak, azt viszont, hogy jobban tudják nyomni neki a pályán, kevésbé sikerült kivitelezni. A pilótapiac egyik potenciális kulcsfigurája, Carlos Sainz szomorúan vette tudomásul, hogy bár a fentebb említett állítások igazak, továbbra is nagy figyelmet kell folytatni az üzemanyagspórolásra.
„Sajnos ez az egy dolog, amely nem változott az idei évben” - nyilatkozott a Toro Rosso versenyzője a Motorsport-Totalnak. „Ez az egyetlen negatív pont a Forma-1-ben az idei évben, a többi pedig igazából tökéletes.” A V6-os turbó-hibridek bevezetése óta elterjedt fogalom lett F1-es berkekben az üzemanyag-takarékosság érdekében használt, úgynevezett „lift and coast”, amely annyit takar, hogy egy pilóták „beúsznak” a kanyarba féktávokon. Az új, szélesebb légterelők és abroncsok miatt ráadásul megnőtt az autók légellenállása, melyre a szabályalkotók a 100 kilogrammos használat 105 kilogrammra való növelésével reagáltak.