Az ExxonMobil újonnan fejlesztett üzemanyagát kapja a Red Bull a Brit Nagydíjtól kezdve, ezzel jó eséllyel az erőforrás nagyobb teljesítmény leadására lesz képes. Erre szüksége is van a bikáknak, mivel a Renault egyelőre önerőből nem veszi fel a versenyt a Ferrari-Mercedes párossal.
A Red Bull korábban Kanadára várta a francia motorgyártó új motorját, ami azonban végül nem valósult meg, a Renault ráadásul kijelentette, hogy 2017-ben már nem is tervez nagymértékű frissítést, inkább a lépcsőzetes fejlesztésre és leginkább az erőforrás megbízhatóságának javítását tűzték ki célul, a nagy újítás 2018-ra jöhet.
A Mobil 1 és az Esso megállapodásaként létrejött ExxoMobil látja el a bikákat kenőanyaggal és üzemanyaggal, a cég pedig komolyan veszi feladatát és folyamatos fejlesztésekkel próbálja az utolsó erőtartalékokat is előcsalni a Renault motorból. Korábban a McLarennel álltak szerződésben, ám 2017-re váltottak és a Red Bullal szerződtek. Ausztrália után a második fejlesztési lépcsőt Silvestone-ra időzítik.
„Az első lépés igen jól sikerült, a második, ami most következik, nem hoz majd akkora ugrást, mint az első, de mindenképpen pozitív változásra készülhetünk. Nem szeretnék számokról beszélni, de elég jó lesz ahhoz, hogy látható fejlődésnek nevezzük. Silverstone-ban szeretnénk bemutatni, ez a célkitűzésünk” – nyilatkozta az ExxonMobil technológiai menedzsere, David Tsurusaki.
Az üzemanyag mindig rendkívül fontos eleme a teljesítménynövelésnek, például 2015 végén a Shell olyan üzemanyagot fejlesztett ki a Ferrarinak, amivel 25%-kal tudták növelni a motor extra teljesítményét, ezzel a számítások szerint az olaszok nagyjából körönként fél másodpercet nyertek. Az ExxonMobil pedig már dolgozik a Red Bull jövő évi üzemanyagán, ami újabb komoly lépés lehet az élmezőny irányába. De nyilván a többi gyártó sem tétlenkedik ezalatt, így ez egy véget nem érő körforgást eredményez.