DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WTCC

Mégsem Bári Gergő marad Norbi versenymérnöke

Ezentúl Gabriele Tarquini volt versenymérnöke segíti a magyar pilóta munkáját a gyári Honda-csapatban. Michelisz Norbi szokásához híven saját blogján írt a japánok döntéséről.

Vannak helyzetek az életben, amelyeknek nem feltétlenül örül az ember, de el kell tudnia fogadni azokat. Nemrég derült ki, hogy az előzetes tervekkel ellentétben nem Bári Gergő lesz a versenymérnököm idén. Velem az olasz Andrea Cisotti foglalkozik majd, aki eddig Gabriele Tarquinit segítette a Hondánál, Gergő pedig ugyanúgy versenymérnök lesz a csapatban, csak nem mellettem, hanem Tiago Monteiro mellett. Azért én sem maradok régi ismerős arc nélkül, hiszen Juhász Szabolcs adatmérnökként továbbra is velem fog dolgozni.

Amikor hivatalossá vált, hogy gyári pilóta leszek, leírtam, hogy mennyire fontos nekem Gergő jelenléte. A közös zengős évek alatt barátokká váltunk, félszavakból is megértettük egymást, és ennek köszönhetően nagyon hatékonyan tudtunk együttműködni. Természetesen sajnáltam a döntést, hogy nem folytathatjuk a közös munkát, de egy csapat tagjai vagyunk, és a közös érdek fontosabb a személyes indíttatásoknál.

Norbi_BáriGergő



Itt mindenki a csapat sikeréért dolgozik, ez a döntés sem ellenünk irányul, hanem egy Hondán belüli átszervezés, szemléletváltás részeként született meg. Új technikai igazgatót neveztek ki, Duncan Laycockot, aki az RML-nél fontos szerepben volt, amikor a Chevrolet tarolt a WTCC-ben. Ő úgy látta jónak, ha kicsit megkeveri a kártyákat. Szeretnék, ha nem jönnének létre kis csapatok a csapaton belül, és ennek része az is, hogy mindenki új lappal indul. Így mindhárom versenyzőnek új mérnöke lesz. Duncan elismerte, látta, milyen jól működtünk együtt Gergővel, de azzal is érvelt, hogy szerinte mindketten profitálhatunk abból szakmailag, ha új impulzust kapunk.

Az új versenymérnökömmel, Andreával a teszteken már dolgoztam együtt, legutóbb Vallelungában is ő volt beosztva mellém. Ahogy már írtam, eddig Tarquini munkáját segítette a Hondánál, korábban pedig az Alfa Romeónál volt, amikor gyári szinten versenyeztek a WTCC-ben. Egy gyakorlatias, nagy rutinnal rendelkező szakember, és bár ahhoz nyilván sok közösen eltöltött idő kell még, hogy úgy összecsiszolódjunk, mint Gergővel, de már most nagyon közvetlen a kommunikáció közöttünk, és érzem, hogy figyel, hallgat rám. Ha van egy ötletem, partner mindenben, ez Vallelungában is kiderült számomra. Ez is egy új kihívás, ami még izgalmasabbá teszi az előttünk álló szezont!

Megkértem Gergőt, hogy ő is írjon le néhány gondolatot a fejleményekkel kapcsolatban: "Nem titok, hogy nagyon szerettem Norbival dolgozni, a legfőbb motiváció a gyári csapatba szerződésem mögött a közös munka folytatása volt. Hiszek a képességeiben, jó érzés volt tenni a sikereiért, de el kellett fogadnunk ezt a döntést. Teljesen nem fogunk elszakadni, ugyanannak a csapatnak a tagjai vagyunk, biztos vagyok benne, hogy a futások között, a napok végén beszélünk majd, az ő eredményei nekem ugyanolyan fontosak maradnak. Eddig egyedül Norbi versenymérnöke voltam, de bízom benne, hogy szakmailag profitálni fogok a Tiagóval való közös munkából is."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: