Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. március 26. vasárnap
WEC

Webberék dupláztak a kalandos versenyen

A Porsche 1-es számú autója a Nürburgring után Mexikóvárost is bevette, dacára annak, hogy a verseny közben eleredt az eső, büntették őket, és a fallal is találkoztak. Három márka végzett a dobogós helyeken.

Eső és számos incidens fűszerezte a Hosszútávú Világbajnokság idei ötödik fordulóját Mexikóban: a hat gyári LMP1-es autó közül egyik sem teljesítette a 6 órát fennakadás nélkül. A rajtot követően a pole-pozíciót szerző 8-as Audi, di Grassi, Duval és Jarvis egysége vezetett, a második órában azonban az 1-es Porsche vette át a kezdeményezést.

A Webber–Bernhard–Hartley trió aztán áthajtásos büntetést kapott a bokszutcabejárat fehér vonalának átlépéséért, így ismét a 8-as Audi került az élre. Röviddel az eső megérkezése után az egység Jarvisszal a volánnál kiesett, miután a jobb első kerék rögzítése megadta magát. A vezetést megöröklő Porschét majdnem megtréfálta a nedves pálya, Bernhard súrolta a falat a stadionszekcióban. A német azonban végül behozta első helyen az autót, így az előző, nürburgringi verseny után ismét a szezont gyengén nyitó címvédő egység nyert, egy perccel a 7-es Audi előtt.

Lotterernek és Fasslernek – a harmadik pilóta, Treluyer sérülése miatt nem állt rajthoz – először a tapadás elvesztése miatt adódtak problémáik, majd ők is érintőre vették a falat, ami miatt kerékcserére kényszerültek. A dobogó legalsó fokát a 6-os Toyota foglalta el, habár ők elkerülhető ütközésért kaptak egy áthajtást. A bajnokságot vezető Jani, Lieb és Dumas egysége nem tudta a testvérautó tempóját hozta, negyedik helyükkel azonban így is értékes pontokat szereztek az összetettben. Az utolsó gyári LMP1-es, az 5-ös Toyota Buemivel és Nakajimával – az ő társuk, Davidson tesztbalesete miatt szintén nem állt rajthoz – már a második órában kiesett.

Az LMP2 kategóriában a G-Drive autója került karnyújtásnyira a győzelemhez, de 40 perccel a leintés előtt fékhiba miatt kellett a bokszba állniuk. Így az RGR Sport ünnepelhetett diadalt, amely az abszolút értékelésben is hatodikként ért célba, a legénységben Filipe Albuquerque és a mexikói Ricardo Gonzalez mellett Bruno Sennával. A GT kategóriát az Aston Martin uralta, Richie Stanaway és Darren Turner idei első győzelmét szerezte, a második helyre Bruni és Calado AF Corse Ferrarija jött fel.

Teljes eredménylista itt érhető el.

 

Olvastad már?