DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Túraautó

DTM: Hatalmas taktikai Mercedes-siker a Hungaroringen

Noha az Audik legyőzhetetlennek bizonyultak a kvalifikáción, egy szerencsésen időzített bokszkiállás győzelmet hozott a csillagos márka számára.

Az életében először pole-pozícióból rajtoló René Rast remekül őrizte meg a vezetést márkatársai előtt, Jamie Green azonban nem tudta sokáig tartani Mattias Ekströmöt. Az élen hajtó Audi-hatos képébe csak Bruno Spengler „rondított” bele, aki BMW-jével megelőzte Nico Müllert az ötödik helyért.

A Hungaroring jellegéből fakadóan az első körökben kevés helycserét láthattunk – a pozíciók a bokszkiállások sorával változtak a pilóták között. Az egyhangú körözgetést Maxime Martin kettes kanyar után lefulladó BMW-je és az autó elszállítása idejére pályára hívott safety car szakította meg.

Az újrarajt az élen is változást hozott: noha Green nézelődött a belső íven, Ekström volt az, aki körbeautózta Rastot az első helyért. Nem hozott viszont szerencsét a zöld zászló a bajnokságot Hungaroring előtt vezető Lucas Auernek: a Mercedes Augusto Farfusszal ütközött a kettes kanyarban, mindketten a mezőny végén folytathatták a körözést.



A Mercedes pilótái sorban véreztek el, ugyanis Robert Wickens defekt miatt kényszerült csapatához és adta fel a versenyt, de a stuttgartiak még így is jobban álltak, mint a BMW, hiszen az élen álló Audik mögött Edoardo Mortara és Paul di Resta vitték a prímet.

A 17. körben Ekström megejtette kötelező kerékcseréjét, Jamie Green a 21.-ben tett így – a brit rajtavesztett, ugyanis Mike Rockenfeller, Gary Paffett és Edoardo Mortara is bejött elé. Utóbbi nem igazán hagyta magát, ugyanis amikor márkatársa kiviharzott a bokszból, többször is koccantak, a sikánnál Green a bukótérbe került, de pozícióvesztés nélkül folytathatta a küzdelmet.

Annak köszönhetően, hogy Paul di Resta, Timo Glock és Bruno Spengler már a safety car pályára lépése előtt megejtette kiállását, a sorrend kiegyenesedésével ők hárman álltak a mezőny élére – a legtovább Maro Engel húzta a cserét, egészen a 32. körig.

Az ötödik helyre felzárkózó Rockenfeller Ekström megelőzését követően az éltrió után vetette magát, körönként egy másodpercet hozva rajtuk. Mialatt Tom Blomqvist számára is befejeződött a verseny, a német pilóta a verseny végére utolérte Spenglert, megelőzni azonban már nem tudta, így meg kellett elégednie a negyedik pozícióval.

Paul di Resta megőrizte a remek stratégiával megszerzett vezetést, és a tavalyi nyitóhétvége után először diadalmaskodott a DTM-ben, Timo Glock idei második dobogóját gyűjtötte be az ezüstéremmel, Bruno Spengler pedig a tavalyi moszkvai verseny után állhatott ismét a pódiumra.

A DTM első hungaroringi futamának eredményei:

# Versenyző Csapat Autó Idő
1 Paul Di Resta HWA Mercedes 57:52.984
2 Timo Glock RMR BMW 1.393
3 Bruno Spengler RBM BMW 4.598
4 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 4.948
5 Mattias Ekstrom Abt Audi 8.937
6 Rene Rast Rosberg Audi 9.561
7 Gary Paffett HWA Mercedes 31.014
8 Marco Wittmann RMG BMW 31.577
9 Edoardo Mortara HWA Mercedes 32.651
10 Nico Muller Abt Audi 33.106
11 Augusto Farfus RMG BMW 35.742
12 Lucas Auer HWA Mercedes 36.780
13 Maro Engel HWA Mercedes 37.760
14 Loic Duval Phoenix Audi 1:36.802
- Tom Blomqvist RMR BMW -
- Jamie Green Rosberg Audi -
- Robert Wickens HWA Mercedes -
- Maxime Martin RBM BMW -
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: