Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. március 25. szombat
Túraautó

Saját csapatot indít a TCR-ben Michelisz Norbert

A Honda gyári WTCC-pilótája ezúttal csapattulajdonosként bővíti feladatkörét: az M1RA két Honda Civicet indít a nemzetközi TCR szériában, melyek közül az egyiket Tassi Attila kapja meg.

A csapat kettő Honda Civic Type-R-t készít fel – ez is mutatja Michelisz szoros kapcsolatát a japán márkával –, melyeket egy fiatal magyar és egy rendkívül tapasztalt nemzetközi versenyző kap meg: a TCR-ben már dobogót is szerző 17 éves Tassi Attila az egyik, akinek a 48 esztendős Roberto Colciago lesz a csapattársa. A világbajnokságot is megjárt olasz tavaly beugróként győzött a maláj futamon.

Michelisz nem egyedül vág bele a projektbe, társa az operatív döntésekért felelős Bári Dávid lesz, aki korábban a szintén magyar B3 Racing vezetésében vállalt szerepet. Ő Bári Gergely testvére, aki idén ismét Michelisz WTCC-s versenymérnöke lett – emellett tanácsadóként segíti az M1RA-t. A touringcartimes.com értesülései szerint Bári Dávid egyúttal Tassi Attila versenymérnöke is lesz, míg Colciagót a Gabriele Tarquinivel együtt dolgozó Giancarlo Bruno segíti.

 

„Eredményközpontú a projekt, már az első évben a bajnoki címért szállnánk harcba” – írta az Indexen vezetett versenyzői blogján Michelisz. „Ezt egyelőre a tapasztaltabb versenyzőnktől, Colciagótól várjuk, de a hosszabb távú cél egyértelműen az, hogy magyar bajnokot neveljünk a TCR-ben. Tassi Attilában abszolút látom az ehhez szükséges képességeket, egyelőre azonban nem szeretnénk túl nagy terhet pakolni a vállára, hiszen a korából fakadóan is jóval rutintalanabb a mezőny jelentős részénél. Tőle azt várom, hogy minden versenyen gyors legyen, és szerintem több futamgyőzelmet is arathat.”

Michelisz arra is kitért, miért a TCR-t választották: erős nemzetközi túraautós szériát kerestek, amely azonban egy újonc csapat számára is megfizethető. Kiemelte, hogy a WTCC2 is alternatíva volt, melyet végül az érdeklődés hiánya miatt nem indítanak el. A csapat alapítása decemberben fogalmazódott meg a versenyzőben, Bári Dáviddal két és fél hónap alatt sikerült felépíteni.

Magyarázatot igényel a trükkös elnevezés is, amelynek több rétegű jelentése van. Az M1 arra utal, hogy Magyarország első számú versenycsapatát akarják létrehozni, az RA a Racing rövidítése. Az M1RA kiejtése viszont „Mira” lesz, ami Michelisz Racingként is értelmezhető. Ennek a szónak több nyelven jelentése van: olaszul ’cél’, spanyolul ’látvány’, oroszul ’béke’. Mirának hívják Michelisz hamarosan születendő kislányát is.

Olvastad már?