Miután a 2016-os szezon végén a Citroën mellett a Lada is bejelentette, hogy gyári szinten kiszállnak a WTCC-ből, a szabályalkotók a mezőny létszámának biztosítása érdekében úgy határoztak, létrehozzák a WTCC-es alkategóriát. Ebben a TCN2-es szabályrendszernek megfelelő autók indulhattak volna, amelyek csak apróságokban térnek el a világbajnokság egyre nagyobb riválisának tűnő TCR előírásaitól.
A feltételes mód pedig azért indokolt az előző mondatban, mert a Motorsport Világtanács mai rendkívüli ülésén úgy határoztak, hogy mégsem lesz szükség a WTCC2-re idén. „A Motorsport Világtanács november 30-i ülésén előterjesztett WTCC2-es kategóriát töröljük a 2017-es idényre. Ennek oka, hogy a Túraautó Bizottság és a promóter teljes mértékben a fő kategóriára, a TC1-re koncentrálhasson” – olvasható az FIA oldalán közzétett bejelentésben.
A WTCC2 elvetése arra utalhat, hogy pusztán TC1-es autókból is összejöhet a minimálisan előírt 16-os létszám. Jelenleg 12 versenyző indulása biztos: a Honda és a Volvo gyári triója már ismert, négy privát Citroën is gazdára talált, ahogy a Zengő Motorsport egyik Civicje is, ma délután pedig Tom Coronel is bejelentette, hogy marad a ROAL-nál és a Chevrolet-nél. Rajtuk kívül szinte biztosra vehető még egy zengős Honda, s a fentiek alapján elképzelhető, hogy mégis maradnak a Lada Vesták egy privát alakulatnak köszönhetően. A teljes nevezési listát március 14-én hozzák nyilvánosságra Monzában, a túraautó-vb hivatalos szezonmegnyitó sajtóeseményén.
Még két apróbb változtatást is bejelentettek csütörtökön, ami a versenynaptárral kapcsolatos. Egyrészt hivatalossá vált, amit már hetek óta tudni lehetett, miszerint a kínai fordulót nem a Shanghai International Circuiten, hanem a vadonatúj Ningbo International Circuit versenypályán rendezik majd október 15-én. Másrészt megváltozott az argentin futam időpontja is: az eredetileg kiírt augusztus 6-i dátum helyett július 16-án látogat a mezőny Termas de Río Hondóba – ezzel a két állomás között csaknem három hónapos szünet lesz.
A WTCC módosított 2017-es versenynaptára:
Április 9.: | Marrakesh, Marokkó |
Április 30.: | Monza, Olaszország |
Május 14.: | Hungaroring, Magyarország |
Május 27.: | Nordschleife, Németország |
Június 25.: | Vila Real, Portugália |
Július 16.: | Termas de Río Hondo, Argentína |
Október 15.: | Ningbo, Kína |
Október 29.: | Motegi, Japán |
November 19.: | Makaó, Kína |
December 1.: | Losail, Katar |