A 40 percre kiírt futam rajtjánál Mortara nem tudta megtartani az első helyet, mellőle Jamie Green ugyanis jobban rugaszkodott el nála, és úgy tűnt, a tabellát vezető, de az előző versenyhétvégén nulla ponttal záró brit most ismét kontroll alatt tarthat majd egy versenyt. Már az első kör végére tekintélyesnek mondható előnyt autózott ki, ám lelkesedése nem tarthatott sokáig. Még csak pár perce zajlott a futam, amikor az Audi hirtelen lelassult, és riválisai sorra elhúztak mellette. Green autójának váltója ugyanis 5. fokozatban maradt, amit a csapat már nem is tudott helyrehozni, így a britnek a vezetést kellett kiesésre, és egy újabb nullázásra váltania.
Mortara visszaállt az élre, mögötte pedig a második sorból rajtoló két Mercedes, Paul di Resta és Pascal Wehrlein érkezett. Di Resta hamarosan elengedte maga mellett fiatal kollegáját, mivel a pontversenyben jelenleg Wehrlein vezeti a Mercedes bajnoki hadjáratát, az F1-be vágyó 20 éves reménység így átvette a második helyet.
Hátrébb is komoly csaták zajlottak a pontszerző helyekért - Christian Vietoris Augusto Farfus nyomásának ellenállva végül kényelmesen hozott be még egy Mercedest a negyedik helyre, az első ötös mögött pedig három bajnok, Marco Wittmann, Gary Paffett és Mattias Ekström vívtak szoros csatákat az egész verseny során, néhány látványos oda-vissza előzést is bemutatva. A három márka nagyjai közül végül az Audival Ekström jött ki legjobban ebből a versengésből, így övé lett a hatodik hely.
Az élen változás már nem történt, az olasz színekben versenyző Mortara biztonságos távolságra tudta magától tartani Wehrleint, így idei első győzelmét szerezve behúzta az Audi idei ötödik sikerét. A harmadik helyre már nagyobb lemaradással bejött di Resta, második dobogóját szerezve azóta, hogy tavaly visszatért a DTM-be az F1-ből.
A végeredmény azt is jelentette, hogy a pontversenyben is jelentős változások történtek. Green a szezon eleje óta nagy előnnyel vezetett, de több gyenge futamának következtében immár elkerülhetetlenül elveszítette az első helyet, sőt, egészen a negyedikig csúszott vissza. Az új listavezetőt Pascal Wehrleinnek hívják, aki a szezon féltávjához érve felcsillantotta a reményt a Mercedes előtt az egyéni címszerzésre. A tabella második helyére Ekström, a harmadikra pedig Mortara jött be erős mai eredményüknek köszönhetően.
A hétvége persze még nem ért véget a Red Bull Ringen - vasárnap egy újabb időmérő és futam gondoskodik majd róla, hogy lehetőleg megismétlődjenek a szombati izgalmak.
Az első verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
1 | Edoardo Mortara | Abt | Audi | 41:41.536 |
2 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 1.792 |
3 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 11.200 |
4 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 17.958 |
5 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 19.300 |
6 | Augusto Farfus | RBM | BMW | 19.902 |
7 | Gary Paffett | ART | Mercedes | 23.272 |
8 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 23.534 |
9 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 29.879 |
10 | Adrien Tambay | Abt | Audi | 30.368 |
11 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 31.966 |
12 | Nico Muller | Rosberg | Audi | 37.797 |
13 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 38.532 |
14 | Maxime Martin | RMG | BMW | 39.350 |
15 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 39.925 |
16 | Timo Scheider | Phoenix | Audi | 40.422 |
17 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 45.267 |
18 | Miguel Molina | Abt | Audi | 45.684 |
19 | Timo Glock | MTEK | BMW | 46.800 |
20 | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 47.375 |
21 | Lucas Auer | ART | Mercedes | 49.453 |
- | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | Kiesett |
- | Robert Wickens | HWA | Mercedes | Kiesett |
- | Jamie Green | Rosberg | Audi | Kiesett |