DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Tereprali (TR)

BMW-s lengyelek uralták Bábolna térségét a nyitányon

Lengyel sikerrel indult a FEHÉRÉP Kupa, a Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság idei második, a Közép-európai Zóna Trófea küzdelemsorozatába is beleszámító versenye: a szuperspeciál szakasz legjobb eredményét a Marcin Lukaszewszki, Magdalena Duhanik-Person páros repesztette BMW-jével.

A Bábolnán és térségében zajló megmérettetés 4 kilométer hosszú szuperspeciálját a magyar évadnyitón is győztes lengyel egység 1 perc 52 másodperc alatt teljesítette. „Nagyon gyors volt, érdekes és élveztük. Megnyertük az előző magyarországi futamot, így komoly motivációval érkeztünk, mert nem csak a Közép-európai Zóna Bajnokságot szeretnénk megnyerni, hanem a magyar bajnoki címet is. Forróság van, erre nem számítottunk, de bízunk abban, hogy a folytatás jól alakul számunkra” – fogalmazott a szervizparkba érve a navigátornő, Magdalena Duhanik-Person.

tereprali_BMW_pentek



A 2-3. helyen két Hummer azonos idővel végzett: a cseh klasszis Miroslav Zapletal, valamint a lengyel Pjotr Bialkowski egyaránt 1 perc 56 másodperces időt ért el. Mindkét versenyző hasonló hangvételben értékelt: „Gyorsan végigszaladtunk a prológon. Ilyenkor szoktam azt mondani, hogy no problem…” – mondta a korábbi magyar bajnok Zalpetal, míg Bialkowski pusztán annyit jegyzett meg: „Annyira gyors volt a prológ, hogy alig emlékszem rá…”

A legjobb magyar a HRX-Forddal versenyző Korda Erik volt, aki 2 perces idejével a 4. helyen végzett. Hajszálra ugyanilyen időt autózott az 5. pozícióba sorolt 2013-as magyar bajnok, a Ford Rangerrel induló Fodor Imre is. 

„Két helyen picit tétova voltam, elvettem a gázt és ez meglátszik az időeredményen, de egyébként minden rendben volt” – mondta Korda Erik. „A mezőny nagyon erős, néhányan tényleg otthon maradhattak volna. Félretéve a viccet, az ilyen mezőnyben érdemes versenyezni, mert ilyen ellenfelek ellen lehet igazán megméretni magunkat. Az első futam nem úgy sikerült, ahogyan szerettük volna, de bízunk benne, hogy most minden rendben lesz. Messze még a vége, várjuk a folytatást!”

Fodor saját bevallása szerint fél év után először vezette a Ford Rangert, amelyet a tavalyi szezon óta továbbfejlesztettek: „Új gátlókat, új fékrendszert és számos egyéb újítást is kapott az autó. Picit szokni kellett, de meglepően jól viselkedik, sokkal jobban, mint az előző változat. Az első öt között szerettünk volna végezni, ez sikerült is.”

A szabályok szerint az első öt helyezett az eredmények sorrendben maga választhatja meg másnapi rajtpozícióját. A pozícióválasztó „szertartást” ezúttal a szervizparkban tartották, ahol kiderült, hogy szombaton Zapletal, Lukaszewski, Bialkowski, Fodor, Korda sorrendben vágnak neki a napi penzumnak.

Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája a Mokkával a 7. idővel indította a hétvégét: „Rövid volt, alig volt időm bemelegedni a célig. Szerintem jól kezdtünk és úgy érzem, hogy ezen a hétvégén fel tudjuk venni a versenyt a többiek ellen. Sáros pályákra van kilátás. Holnap kiderül, hogy ki mennyire bevállalós, ezek a pályákon biztosan ez fog dönteni. Számunkra kedvező, hogy holnap a hetedik helyről rajtolunk, mert a többiek valamennyire letakarítják majd a pályát előttünk. Abban biztos vagyok, hogy holnapra jó választás lesz a sárgumi” – értékelt a pilóta.

A tizenhat járműből álló autós mezőny érdekes színfoltja az LP Racing által tervezett és épített Porsche Macan, amelyet először állít csatasorba a pilóta, Lónyai Pál, aki a 12. helyen zárta a szuperspeciált. Különlegességgel készült a háromszoros magyar bajnok Fazekas Károly is: a pilóta nem a jól megszokott X6-os BMW-val, hanem a Qualisporttól megvásárolt Scania V8 kamionnal indult. A pénteki rövid menetet 2 perc 32 másodperces idővel teljesítette: noha saját bevallása szerint még csak ismerkedik a monstrummal, az autós mezőny leglassabb tagját máris 5 másodpercnyire közelítette meg.

A H-csoportos autók között a Nissannal induló Jobbágy Ákos bizonyult a leggyorsabbnak, míg a motoros, quados kategóriában Linninger Patrik érte el a legjobb eredményt KTM-jével.

A verseny szombaton és vasárnap öt-öt szelektív szakasszal folytatódik Bábolnán és térségében.

FEHÉRÉP Kupa, állás az 1. nap után:

1. Lukaszewski, Duhanik-Person (BMW) 00:01:52

2. Zapletal, Momot (Hummer) + 00:00:04

3. Bialkowski, Kolodziej (Hummer) + 00:00:04

4. Korda, Csató (HRX-Ford) + 00:00:08

5. Fodor, Mesterházi + 00:00:08

6. Tóth, (Toyota) + 00:00:11

7. Porizek, Sykora (Ford Raptor) + 00:00:12

8. Szalay, Bunkoczi (Opel) + 00:00:13

9. Hangodi (Mosquito) + 00:00:14

10. Ourednicek, Vaculik (Hummer) + 00:00:16

11. Juhász (Mosquito) + 00:00:19

12. Lónyai, Horn (Porsche) + 00:00:26

13. Wiatr, Szcygiel (Mitsubishi) + 00:00:35

TH-csoport

1. Jobbágy, Krajnyák (Nissan)  00:03:14

2. Sólyom, Galbács (Hawkia) +00:00:01

3. Kapitány, Szaniszló (Mitsubishi) +00:00:01

T4

1. Fazekas, Garamvölgyi, Csákány (Scania) 00:02:32

Motor, quad

1. Linninger (KTM) 00:02:08

2. Heiszer (EATV) +00:00:18

3. Chytka (Suzukia) +00:00:19

4. Tóth (KTM) +00:00:19

5. Gyabronka (Gas Gas) +00:00:35

6. Ulrichova (Yamaha) +00:01:03

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: