Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Retro

Domenicali alatt háromszor veszített a Ferrari a szezonzárón

2008-ban, 2010-ben és 2012-ben is vörös overallt viselő versenyző lehetett volna az F1 világbajnoka, az utolsó futam azonban mindannyiszor vereséggel végződött: Stefano Domenicali visszaemlékezett a fájdalmas vesztes szériára.

A jelenleg Lamborghini elnök-vezérigazgatójaként dolgozó Stefano Domenicalit 2008-ban nevezték ki a Ferrari csapatfőnökének a Michael Schumacherrel karöltve rendkívül sikeres Jean Todt utódjaként – korábban hosszú évekig sportigazgató volt –, pozíciójáról a sikertelen 2014-es szezon első versenyei után mondott le. A hat szezon során, melyet a Scuderia vezetőjeként töltött, háromszor volt esélyes pilótája az egyéni világbajnoki címre az utolsó versenyig.

„23 másodperc. Úgy emlékszem rá, mintha tegnap lett volna” – nyitott Domenicali rögtön első szezonjával, a 2008-assal. Ekkor szerezte utolsó konstruktőri vb-címét a Ferrari, Felipe Massa pedig Brazíliában fél percig világbajnoknak érezhette magát. „Már mindenki sikoltozott, én azonban figyeltem a GPS-t, és láttam, ahogy Lewis közelít az előtte levő autóhoz. Amikor észrevettem, hogy az utolsó előtti kanyarban közelebb kerül, akkor azt mondtam… azt most nem lenne helyénvaló elmondanom, miket gondoltam akkor!”

„Megfordultam, és a képernyőkön láttam, hogy Felipe családja ünnepel. Azt mondtam, kérlek, szóljatok Antoniónak (Massa apjának), hogy sajnálatos módon veszítettünk. Nagyon kemény volt. De ha a dobogó képeit visszanézzük, láthatjuk, hogy Felipe nagyon büszke volt arra, amit el tudott érni. A reakciója lenyűgözött. Később pedig a feleségével és családjával a szobában álltunk, ahol átöltözött, és nem szólaltunk meg, mert ilyenkor mit lehetne mondani? Így veszíteni nagyon fáj” – idézi a grandprix247.com Domenicalit.

Fernando Alonso megváltóként érkezett a csapathoz, a spanyol harmadik világbajnoki címére vadászott, de neki is csak ezüstérmek jöttek össze: Sebastian Vettellel szemben kétszer is az utolsó versenyen bukott.

„Emlékszem, ugyanez volt a helyzet 2010-ben és 2012-ben Fernandóval. Fel tudom idézni az éjszakákat, amelyeken nem aludtunk, én pedig azt mondogattam, hogy ez nem lehetséges, kétszer zsinórban az utolsó versenyen kikapni. Természetesen a csapat hibázott (2010-ben Abu Dhabiban), mert két másik versenyzőre kellett reagálni, Vettelre és Webberre. 2012-ben még nehezebb volt, mert a nyári szünet előtt 50 ponttal vezettünk. Az ilyen esetek azonban megerősítenek, mert fizikai fájdalmat okoznak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?